Prevod z PDF

Michal Kubecek kubecek at karlin.mff.cuni.cz
Sun Jan 18 01:42:19 CET 1998

Zavazna poznamka na uvod: absolutne nechapu, jakou souvislost
ma dotaz s tematem konference. O TeXu ani ceske lokalizaci
v nem neni ani slovo. Budu se tedy tvarit, ze misto Word
tam je TeX. Jadro odpovedi zustane zachovano.

> mam trochu odtazity problem, ale snad mi nekdo poradi.
> Kamarad potrebuje prevest nejake texty z PDF do Wordu a marne hleda
> nejaky vhodny nastroj (Word samozrejme takovy import neumoznuje).
> Stacil by mu i prevod PDF -> RTF, z toho to uz do Wordu dostane.

Tezko, v PDF uz prakticky nemate sanci poznat ani co je slovo.
PDF je v podstate PostScript oskubany o programovaci konstrukce
a obohaceny o podporu hypertextu. Tato uloha neni IMHO
algoritmizovatelna. Tim netvrdim, ze neexistuje nejaka aproximace.
Zkusil bych PDF -> PS a pak hledat neco, co z PostScriptu vydoluje
cisty text. PostScript je starsi a zavedenejsi, takze je u nej
vetsi sance, ze neco takoveho bude existovat.

> P.S. Omlouvam se skalnim TeXistum, ze se zminuji o Wordu (cinim tak
> s krajnim sebezaprenim).

Zminku o Wordu preziju, ale do tehle konference nepatri
dotaz, ktery se TeXu netyka ani vzdalene. Ledaze by mel
spravce jiny nazor.

                                                     Michal Kubecek