rejstrik s necelociselnymi odkazy

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Thu Jan 15 10:46:19 CET 1998

Jan Serak pise:
>V TBN Petr Olsak popisuje, jak tvoril rejstriky v TBN (a ze jich
>tam ma pozehnane ;-)
>Jeho reseni je na urovni plainu a uvadi i zdroje prislusnych maker.
>Vrele Vam doporucuji tuto cestu. Jakykoli jiny zpusob (at jiz pres
>makeindex nebo pres t602 ci cokoli jineho) povazuji pro rozsahle
>publikace za rucni a tedy nepohodlny a pro mne neprijatelny.

Dovolim si Petra Olsaka doslovne citovat (TST, s.159):

"Ackoli je mozne pomoci makrojazyka TeXu vytvorit mechanismus, ktery
tridi znakove retezce podle abecedy, vetsinou se tato vlastnost pri
sestavovani rejstriku nepouziva. Je pro to nekolik duvodu. Algoritmus
by byl velmi tezkopadny, zatezoval by pamet TeXu, zdrzoval by
formatovani a v neposledni rade upravy algoritmu pro trideni podle
narodnich abeced by byly velmi obtizne. Je proto vhodne pouzit pro
serazeni slov podle abecedy externi program."

Tolik Petr Olsak. Ja si jen troufnu odhadnout, ze zvladnout problem
pana Tkadlece s necelociselnymi odkazy zcela automatizovane, je
utopie. A i kdyby to nakrasne slo, pak odladovanim plainovskeho reseni
pro konkretni specialni potrebu muze tazatel stravit tolik casu, ze by
za stejnou dobu mohl vyrobit nevim kolik rejstriku nejakou tou
"nepohodlnou" metodou.

Pokud se ale komukoli zda pohodlnejsi nekolik hodin ci dni sestavovat
ci upravovat TeXovska makra a pak nekolik sekund ci minut radostne
hledet na terminal, jak to pekne bezi samo, pak rikam: "Proti gustu
zadny disputat." Ja osobne jsem ale vetsinou tisnen casem, takze
hledam spise nejrychlejsi reseni.

Janu Serakovi nicmene dekuji, ze pripomnel moznost plainovskeho reseni
sestavovani rejstriku. Tazatel tim ziskal uplnejsi vycet moznych
reseni sveho problemu. Je vzdy dobre, kdyz se da vybirat z vice
variant, at uz lepsich ci horsich.

S pozdravem
Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938