TeX na CD

Z. Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Fri Feb 27 15:34:54 CET 1998

On Fri, 27 Feb 1998, Dusan Knezo wrote:

> Celkom suhlasim s p. Hitzingerom, ale nejedna sa o maly disk
> ani slaby stroj. Pointa je v jeho filozofii:
>
> 1. ak nieco moze potrebovat a cena je nizka, tak to chce mat
>    (skutocne pracuje s kde-cim)
> 2. skladovanie "nemennych" nezabalenych dat na CD je bezpecnejsie a lacnejsie
>    ako na disku (ma pristup k napalovacke), navyse nema zapratany disk
>    menej casto pouzivanymi vecami

Take je problem, jak to v jedne z predchozich odpovedi bylo mysleno z temi
40 MB. Samotny tex*.exe, metriky a formaty jsou male. Kdyz k tomu pridam
radu LaTeXovskych stylu, ktere obcas potrebuji (napr. jen PSTricks zabira
dost mista), vygenerovane fonty, ktere potrebuji casto, PostScriptove
fonty ve formatu PFB nebo PFA (nyni si pro usporu sam konvertuji PFA do
PFB) a prictu vlastni styly, ktere jsem sam pro sebe prohlasil za
standard, pak moje soucasna instalace zabira asi 150 MB (a to jeste malo
dulezite soucasti volam v pripade potreby ze ZIP drajvu, tam je toho asi
60 MB). Pak je zrejme, ze by melo smysl vygenerovat alespon zakladni sadu
fontu napr. do FLI a vypalit na CD. Ostatne kdysi nam vypadl proud zrovna
v dobe, kdy se prepisovala FAT, takze do souboru se spravnymi jmeny se
primichal nesmyslny obsah, programy prestaly fungovat, TFM byly nespravne,
latex.fmt neobsahoval spravny format atd. Daval jsem to dohromady 4 dny.
Na CD se takova vec stat nemuze.

> Samozrejme, kazdy z nas moze mat na vyssie uvedene vlastny nazor, ale to
> by som nerad rozmazaval.
>
> Sypem si popol na hlavu, otazka "mimo temy" je z mojej hlavy,
> chcel som pomoct a sprostredkovat pripadne skusenosti a znalosti
> inych (vid radu p. Rybicku).
>
> Vdaka
>                              D.K.

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/