Latex styl vetsi nez 12pt

Z. Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Wed Feb 25 16:40:37 CET 1998

On Wed, 25 Feb 1998, Dobias Ladislav wrote:

> Dobry den.
>
> Kamaradka pise diplomku a ma mit dle pozadavku strasne velke
> pismo - ma to mit:
>   strana A4 asi 1 palec od okraju (to je OK)
>   max 60 znaku na radek \
>   28 radku na strance   /  z techto udaju mi vyplyva
>                            ze by bylo nejlepsi pouzit pismo
>                            asi 14pt (proste obrovske...)

Souhlasim s tim, ze tato norma pochazi z doby mechanickych psacich stroju
a odpovida radkovani 2 (\baselinestretch priblizne 1.6). Pokud by na tom
trvali (nebo by pri lepsi uprave vychazela diplomka prilis kratka), pak
umim definice zmenit pro LaTeX2e, pro stary 2.09 to neumim. Popsal jsem to
v LateXove kucharce, v dilu, ktery vysel ve Zpravodaji c. 4/1996 a je jiz
volne k dispozici ve formatu PDF. Doporucuji k nahlednuti server sdruzeni
(viz URL pod mym podpisem) nebo primo http://hroch486.icpf.cas.cz/bulletin

> Pise to v Latexu 2.09 (neni problem v pripade nutnosti prejit do
> 2e) a tam nejvetsi styl je 12pt (dalsi je 11pt a standardni
> 10pt). To je male.
>
> Jak by slo zaridit, aby se psalo 'stylem' 14pt?
>
> Zatim to delam pomoci \large a \baselineskip=asi 19pt, ale
> napriklad nadpisy a poznamky pod carou maji spatnou velikost
> (berou za zaklad normalnich 12pt a pismo je tudis male).
>
> Dekuji predem za odpovedi.
>
> Zdravi
> staly Latexovsky zacatecnik
> Lada Dobias

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/