(uz zase) vkladani obrazku

Z. Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Mon Feb 16 15:00:39 CET 1998

On Mon, 16 Feb 1998, Stanislav [iso-8859-1] Vrták wrote:

> - vygenerovany subor .pk som skopiroval do adresara
> emtex\fonts\pixel.ljh\<rozlisenie>dpi - namiesto pixel.ljh moze byt aj
> iny adresar podla typu vasej tlaciarne, a namiesto <rozlisenie> si
> dosadte rozlisenie vasej tlaciarne v dpi. ak tam takyto adrasar nemate,
> tak si kludne vytvorte.

Ja to resim tak, ze docasne modifikuji nastaveni TEXTFM a DVIDRVFONTS tak,
aby obsahovaly i aktualni adresar.

> - do zdrojoveho texty treba napisat \input x a potom \setx na mieste,
> kde chcete mat obrazok, ak chcete mat ten isty obrazok v subore
> viackrat, musite znovy napisat oba prikazy (to bolo zrejme tiez v
> poriadku)

Nemusite. Staci nahlednout do souboru x.tex a v definici \setx misto \box
napsat \copy. Pak staci \input x pouze jednou a \setx lze pouzit vicekrat.
Je mozny i nasledujici trik: {\let\box\copy \setx}.

> - pri prehliadani obrazky pomocou view to nemusi fungovat spravne
> (obrazovka ma ine rozlisenie ako tlaciaren a preto sa (zrejme) pouzivaju
> ine .pk fonty), ale pri prehliadani na obrazovke pomocou preview a pri
> tlaceni by malo vsetko fungovat spravne
>
> ak nahodou nebudete s vysledkom spokojni, skuste pri spusteni bm2font
> pouzit parameter -wn. problemy asi nastanu tiez vtedy, ak budete chciet
> pri tlaci nastavit zvacsenie dokumentu - vtedy treba fonty vygenerovat s
> takym rozlisenim, ako pozaduje dvihplj bez ohladu na rozlisenie
> tlaciarne (aspon sa mi zda, ze mi to tak fungovalo)

Nejvhodnejsi je vygenerovat fonty tak, aby odpovidaly rozliseni a
prislusnemu zvetseni pri tisku, pri prohlizeni se musi pouzit stejne
rozliseni a stejne zvetseni. Pokud je preview prilis velke, lze v dviscr i
dvipm zobrazenou stranku zmensit.

> vela uspechov zela
> 			stano vrtak
>  ----------------------------------------------------------------
>   Stanislav Vrtak
>   Department of Mathematics
>   Faculty of Finance of Matej Bel University
>   Banska Bystrica - Slovakia
>  ----------------------------------------------------------------
>   vrtak at financ.umb.sk
>   http://www.financ.umb.sk/vrtak/
>  ----------------------------------------------------------------

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/