(uz zase) vkladani obrazku

Stanislav Vrták vrtak at financ.umb.sk
Mon Feb 16 14:37:28 CET 1998

Jaromir Hrad wrote:

> Dobry den, prosim o pomoc.
> Pokusil jsem se vlozit do dokumentu obrazek s vyuzitim programu
> bm2font. Potrebne soubory jsem vygeneroval nasledovne:
> bm2font obrazek.bmp -fx -h300 -v300 -wn -x1
> Pote jsem do tela dokumentu vlozil "\input x.tex" a "\setx".
> Dokument bez problemu prelozim (format LaTeX 2.09), avsak pri pokusu
> o prohlednuti ci tisk obdrzim hlaseni, ze pozadovany font chybi, a
> zda se ma tedy vygenerovat; pro ilustraci prikladam cast souboru
> dvihplj.dlg:
>
> ' TeX output 1998.02.13:1454'
> Warning 1210: `.\xa.tfm' is not a usable TFM file
> [...]

tiez som sa pred casom hral trochu s tymto programom a experimentovanim
som zistil asi toto (pouzivam emtex pod dos):

- bm2font treba sputstit s parametrami rozlisenia vasej tlaciarne (to
zda sa robite spravne)

- vygenerovany subor .tfm som skopiroval do adresara emtex\tfm\cs\

- vygenerovany subor .pk som skopiroval do adresara
emtex\fonts\pixel.ljh\<rozlisenie>dpi - namiesto pixel.ljh moze byt aj
iny adresar podla typu vasej tlaciarne, a namiesto <rozlisenie> si
dosadte rozlisenie vasej tlaciarne v dpi. ak tam takyto adrasar nemate,
tak si kludne vytvorte.

- do zdrojoveho texty treba napisat \input x a potom \setx na mieste,
kde chcete mat obrazok, ak chcete mat ten isty obrazok v subore
viackrat, musite znovy napisat oba prikazy (to bolo zrejme tiez v
poriadku)

- pri prehliadani obrazky pomocou view to nemusi fungovat spravne
(obrazovka ma ine rozlisenie ako tlaciaren a preto sa (zrejme) pouzivaju
ine .pk fonty), ale pri prehliadani na obrazovke pomocou preview a pri
tlaceni by malo vsetko fungovat spravne

ak nahodou nebudete s vysledkom spokojni, skuste pri spusteni bm2font
pouzit parameter -wn. problemy asi nastanu tiez vtedy, ak budete chciet
pri tlaci nastavit zvacsenie dokumentu - vtedy treba fonty vygenerovat s
takym rozlisenim, ako pozaduje dvihplj bez ohladu na rozlisenie
tlaciarne (aspon sa mi zda, ze mi to tak fungovalo)

vela uspechov zela
			stano vrtak
  Stanislav Vrtak
  Department of Mathematics
  Faculty of Finance of Matej Bel University
  Banska Bystrica - Slovakia
  vrtak at financ.umb.sk
  http://www.financ.umb.sk/vrtak/