METAFONT help!

Martin Kavalec xkavm04 at manes.vse.cz
Tue Feb 10 18:56:44 CET 1998

>     PT> Muzete mi prosim rict, jak zpusobem zajistim, aby mi METAFONT
>     PT> vykresloval svuj vystup v X-Windowsech. Uzivam RH 4.2 a s nim
>     PT> tetex.
>
> Standardni binarka METAFONTu v teTeXu malovani do X-oken nepodporuje.
> Musite si METAFONT znovu prelozit tak, aby to umel, tj. pustit
> configure s parametrem --with-x11 nebo necim podobnym -- viz RTFM.

Pokud nechcete kompilovat METAFONT, da se pouzit gftodvi (nebo se to
jmenuje gf2dvi ?) + xdvi. Jediny hacek je v tom, ze ve vzniklem dvi
se pouziva font `gray' a ten se da generovat jen v modu `imagen'.

Zkuste vygenerovat font gray v rozliseni, ktere pouzivate pri
prohlizeni v xdvi a dat jej do adresare kde jej xdvi hleda. Pak si
muzete font prohlednout pomoci xdvi.

Pravda, je to pravou rukou do leve kapsy, asi to ma i jine nevyhody
(nemuzu srovnat, protoze primy vystup z METAFONTU jsem nevidel), ale
treba vam to bude stacit. (Zkousel jsem to jen ze zvedavosti -- kdyz
jsem zjistil, ze standardni binarka vykreslovani nepodporuje, snazil
jsem se font zobrazit jinak.)

S pozdravem
Martin Kavalec