Barevne slidy

Milan Zamazal pdm at informatics.muni.cz
Thu Feb 5 17:08:06 CET 1998

>>>>> "ZW" == Z Wagner <wagner at beba.cesnet.cz> pise:

    ZW: Pokud nemate exoticky pocitac, zdrojaky nepotrebujete.

Zdrojove texty jsou uzitecne ze dvou duvodu:
- Obcas potrebujete neco prekompilovat treba z toho duvodu, ze mate
  novou nekompatibilni verzi knihoven.  Napriklad u linuxovskych
  distribuci nedavno doslo k prechodu na novou verzi libc.  Potize jsou
  prave s programy, ktere nelze prekompilovat -- kvuli temto programum
  je nutno uchovavat stare verze knihoven a zejmena pri jejich pouzivani
  rostou pametove naroky.
- Obcas potrebujete do programu neco dodelat nebo neco opravit.  Bez
  zdrojaku to dost dobre neni mozne.  (Nesnazte se mi namluvit, ze to
  normalni lidi nedelaji.  Ja to obcas delam a nejsem zdaleka sam.)

Oba tyto faktory jsou velmi padnym argumentem pro preferovani programu
dodavanych se zdrojovymi texty.

    ZW: > - v licenci je vyslovne zakazano opravovat chyby

    ZW: Kdyz nechodil Acrobat Reader v OS/2, poslal jsem chybovou zpravu
    ZW: do Adobe a brzy byla k dispozici fungujici verze.

Je sice od firmy Adobe hezke, ze provadi charitativni cinnost, ale asi
opet nejsem sam, kdo je nerad zavisly na libovuli jedne firmy.  Co kdyz
se to treba firme Adobe prestane vyplacet?  Co kdyz to budu potrebovat
urgentne a oni se na to podivaji az za tyden?

    ZW: Navic Acrobat umi pri kliknuti na internetovy odkaz spustit
    ZW: napr. Netscape (nebo jiny browser podle konfigurace) a mohu
    ZW: odesilat formulare vytvorene v PDF.

Samozrejme, pokud potrebujete speciality, ktere nabizi pouze Acrobat
Reader, pak je to neco jineho.  Ale rec byla puvodne o necem jinem.

    ZW: Ja zase prestanu na ceske maily s diakritikou odpovidat...

S podobnymi reakcemi pocitam. :-)

Milan Zamazal

--
Milan Zamazal
Student of computer science, Masaryk University, Brno, Moravia, Czech Republic