Instalovani TeXu ?

Jakub Mrázek mrazek at fi.muni.cz
Mon Dec 14 01:32:45 CET 1998

Alexandr Malusek wrote:
> Mate-li cstex pro Linux v aktualnim adresari, pak jej nainstalujete
> prikazem "rpm -i *.rpm". To je vse, co musite udelat.  Existuje i
> program, kde se instalace da odklikat pomoci mysi bez nutnosti cokoliv
> psat.
>
> Upgrade se provede prikazem "rpm -Uvh *.rpm". Opet je to vse, co
> musite udelat, a opet existuje klikaci analogie tohoto
> prikazu. Instalace i upgrade se daji udelat i pres sit, bez nutnosti
> stahovat instalacni soubory na lokalni disk.
>
> Cilem tohoto prispevku neni lakat uzivatele TeXu k pouzivani Linuxu -
> [...]

To zni pekne, ale mam takovy pocit, ze ackoli je Linux free, tak
uzivatelu s W95/98/NT stale vzrusta a tak by mohl existovat takovy
prijemny instalacni programek i pro tyto systemy. Ja osobne bych uvital
instalaci tvaru 1 soubor .exe + N souboru data (0<=N<=50), ktere by
obsahovaly instalaci csLaTeXu spolu s nejakym peknym 32-bitovym editorem
(TeXtelmExtel). Co znam zacinajici texisty, tak stejne vetsinou
pouzivaji jen csLaTeX.
JM