(ne)tisk PDF (Re: komiks v pdf)

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Fri Dec 4 12:12:01 CET 1998

On Thu, 3 Dec 1998, Bohumil Chalupa wrote:

> Pokud nebude PDF do te miry otevreny format, aby bylo mozne (realne
> i dovolene) napsat pro nej vlastni prohlizec pod GPL, nema cenu ho
> podporovat (ba naopak).  Pokud to mozne bude, muze si kazdy uzivatel
> onen prohlizec prelozit bez blokovani tisku a kopirovani.
>
> Z. Wagner se zminoval o Ghostscriptu 5.5. Jak ten je na tom po teto
> strance? Asi se zatim malokdo setkal s ,,blokovanymi`` dokumenty. :-)
>
> BoChal.

Ja jsem si uz pripravil takove PDF, jen jsem to nestacil vyzkouset
a tady k tomu nemam takovy klid jako doma.

BTW: Kdysi jsem pro jiste nakladatelstvi sazel nejake knihy a ted
jsem je prevadel do PDF, aby je mohli vystavit na WWW. Rikal jsem
jim, ze se da treba zakazat tisk a ptal jsem se, zda to mam
udelat. Na to mi odpovedeli, ze o zakazniky, kteri si radeji
vytisknou PDF nez aby si objednali knihu, stejne nemaji zajem.
Pokud podobne uvazuji dalsi vydavatele, nejsou blokovane PDF
nutne.

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail: Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

Member of Czech OS/2 Users Group (http://cs.felk.cvut.cz/~kunaa/)

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/