komiks v pdf

Bohumil Chalupa bochal at apollo.karlov.mff.cuni.cz
Thu Dec 3 12:31:46 CET 1998

On Thu, 3 Dec 1998, Zdenek Wagner wrote:

> vyplyva, ze PDF dokument ma "open password" a "owner password".
> Owner pochopitelne smi vse, user, ktery zna jen "open password",
> smi jen to, co ma povoleno. Ostatne, "open password" se vubec
> definovat nemusi. Kdyz si otevrete v Acrobatu vlastnosti
> dokumentu, zjistite, ze se da zakazat uprava dokumentu, pridavani
> poznamek, oznacovani bloku a jejich prenos pres clipboard a tisk.

Dokazu si predstavit, ze kdyz je neco zakodovano nejakym heslem,
tak to bud prectu nebo neprectu, podle toho, jesti to heslo mam nebo
ne.  Ale to je IMHO tak vsechno, co se s tim heslem da zodpovedne delat.
Toto odpovida priblizne onomu ,,open password``.
Chci rici, ze podle meho zavisi vsechno ostatni na konkretnim prohlizeci,
co mi dovoli a co ne, tj. zda nejaky zakaz modifikace, poznamek, ci snad
dokonce jen tisku ci oznacovani bloku a jejich kopirovani na clipboard
respektuje cili nic.  Adobe Acrobat Reader ho nejspis respektovat bude,
to ale nemusi vubec platit o jinych moznych alternativnich prohlizecich.

Budu rad, kdyz tyto moje predstavy uvede nekdo zasvecenejsi na pravou miru.

Zdravi
        Bohumil Chalupa