komiks v pdf

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Thu Dec 3 11:01:20 CET 1998

On Thu, 3 Dec 1998, Jiri Osoba wrote:

> To je definovano v PDF - ze neco je viditelne jen tak, ze neco je
> pres nejaky password (prohlizeni/tisknuti/zmena/poznamky...) atd.
>
> Snazil jsem se iniciovat pridani techto veci do pdfTeXu, avsak bylo
> by nutno zakoupit (alespon tak jsem vyrozumel ze cteni nejruznejsich
> dokumentu) kodovaci algoritmus (je sice zverejnen na internetu, ale
> ... :-( ), nicmene se vsim timto se ceka, az bude (vypada to ze v
> nejblizsi dobe) uverejnen popis PDF-1.3.

Dival jsem se kdysi do popisu PDF 1.1 a nedavno do PDF 1.2. Z toho
vyplyva, ze PDF dokument ma "open password" a "owner password".
Owner pochopitelne smi vse, user, ktery zna jen "open password",
smi jen to, co ma povoleno. Ostatne, "open password" se vubec
definovat nemusi. Kdyz si otevrete v Acrobatu vlastnosti
dokumentu, zjistite, ze se da zakazat uprava dokumentu, pridavani
poznamek, oznacovani bloku a jejich prenos pres clipboard a tisk.
Pokud mate Acrobat Exchange, muzete si to zmenit. K tomu prave
slouzi "owner password", aby tuhle zmenu smel delat jen majitel
dokumentu. Muzete tedy na CD dat treba 50 knih, CD prodavat za
cenu nosice a uzivatelum prodat "open password" pouze na knihy,
ktere chce cist.

V popisu PDF 1.1 se pise jen malo o tom, jak to skutecne funguje.
V PDF 1.2 je popis dukladny a myslim, ze by to k naprogramovani
stacilo (ale nemel jsem cas to dukladne studovat).

> Jiri.

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail: Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

Member of Czech OS/2 Users Group (http://cs.felk.cvut.cz/~kunaa/)

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/