Kde najdu ruskou obdobu programu cstocs?

Petr Sojka sojka at informatics.muni.cz
Wed Dec 2 17:24:59 CET 1998

On Wed, Dec 02, 1998 at 04:18:59PM +0100, Alexandr Malusek wrote:

> Me to nyni funguje takto:
>
> \documentclass[a4paper]{article}
> \usepackage[OT2]{fontenc}
> \def\cyr{\fontencoding{OT2}\fontfamily{wncyr}\selectfont}
> \begin{document}
> \cyr
> Zde by byl rusky text psany azbukou v kodovani KOI8-R.
> V mailu by byly videt nesmysly, tak to pisi v ASCII.
> \end{document}
> Muj puvodni dotaz proto znel, zda se takovy filtr da nekde sehnat
> hotovy. Nakonec jsem ho napsal jako skript v sed-u, ktery vypada
> priblizne takto:

> [...]

Standardni zpusob definice vstupniho kodovani se deje
v LaTeXu pomoci baliku inputenc. koi8-r jsem tam zatim nenasel,
ale podpora noveho kodovani staci udelat analogii s
soubory latin1.def latin2.def  cp852.def cp850.def
kdy deklarujete makra pro kazdy znak nad 128 takto:

\DeclareInputText{"0B0}{\r{}}
\DeclareInputText{"0A1}{\k A}
\DeclareInputText{"0B1}{\k a}
\DeclareInputText{"0A2}{\u{}}
\DeclareInputText{"0B2}{\k\ }
\DeclareInputText{"0A3}{\L}

Pak muzete pouzit Vase vstupni soubory v KOI8 s jakymkoliv
kodovanim fontu.  Toto reseni je asi neprenositelnejsi,
(Alternativni reseni je pouzit ruske fonty primo v koi-8
a nepremapovavat viz http://www.cstug.cz/cgi-bin/ctan?koi,
nebo balik translit na prekodovavani).

Pozdravljaju
Petr Sojka