Inteligentni "uriznuti" zahlavi

Pavel Hanak hanak at brailcom.cz
Thu Aug 27 20:07:06 CEST 1998

>>>>> "AS" == Antonin Strejc <STREJC at vc.cvut.cz> pise:

    AS: Pavel Hanak pise:
    :: [...]  tak mi celkem vse bez problemu funguje. Pokud je ale nazev
    :: kapitoly delsi nez 1 radek, chtel bych, aby se mi text v zahlavi
    :: "rozumne zkratil" a pridal se vypustek.
    ::
    ::  Napriklad:
    ::  \kapitola{Toto je prevelice dlouhy nazev kapitoly, ktery se
    ::            nevejde na jeden radek}
    ::
    :: by melo v zahlavi dat
    ::
    :: 1. Toto je prevelice dlouhy nazev kapitoly...

    AS: Doporucuji neponechavat zkracovani nazvu na TeXu, protoze by
    AS: mohla obcas vzniknout nevhodna zkraceni. Podle mne je lepsi
    AS: pridat do nazvu kapitoly nepovinnou znacku, urcujici, kde se ma
    AS: pripadne nazev zkratit. Zkuste nasledujici konstrukci, pripadne
    AS: s drobnymi upravami.

    AS: %%%%%%%%%%%%%%%
    AS: \def\ehead{\ifinner\$ldots$\egroup\smash\bgroup\fi}

    AS: \def\kapitola#1{\vfil\break\advance\kapnum by 1
    AS: \headline={\hss\hbox{\fontzahlavi\the\kapnum.~#1}\hss}
    AS: \noindent{\fontkapitola #1}}

    AS: \kapitola{Toto je prevelice dlouhy nazev kapitoly\ehead, ktery
    AS: se nevejde na jeden radek}

Dekuji moc. To je presne to, co jsem mel na mysli. Nemel jsem v umyslu
nechavat zkracovani plne na TeXu, hledal jsem spis mozna reseni takoveho
zkracovani.

S pozdravem

--
Pavel Hanak