problem s PS souborem

Z. Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Thu Aug 27 11:49:43 CEST 1998

On Wed, 26 Aug 1998, Jiri Hospodka Ing. K331 wrote:

> Tak nepomohlo. Zkusil jsem vyhodit i %%Pages 1, ale take bez uspechu.
>                                                  jiri hospodka

Mate pravdu, ze v EPS nesmi byt showpage, ale rada programu se s tim
vyrovna tak, ze docasne predefinuje showpage na prazdnou operaci. Dela to
i dvips, takze pak showpage nevadi (tento postup je popsan i v ucebnicich
PS). Podobne jako v TeXu, vse od znaku % do konce radku je komentar.
Radky, ktere maji na zacatku %%, slouzi pro ruzne spoolery a utility,
ktere dokazou vybirat jednotlive stranky, menit poradi, a podobne. Pri
tisku tedy nevadi a tiskarna je ignoruje. Problemy mohou nastat pri tisku
slozitych obrazku, zejmena scanovanych bitmap. RIP totiz potrebuje nejaky
cas na vytvoreni spravneho rastru (setkal jsem se i s extremnim pripadem,
kdy vyrastrovani stranky trvalo 40 minut). Ovladace v DOSu, v OS/2 i Print
Manager ve vsech Windows ma nastaven timeout, kterym se zamezi, aby
tiskovy soubor visel v pocitaci, kdyz dojde k poruse tiskarny. Hodnota
tohoto timeoutu je nastavena pro jehlickove tiskarny a laserovky s PCL.
Projde i jednoduchy PS, ale pri tisku grafiky prestane tiskarna na nejaky
cas odpovidat, pocitac to povazuje za poruchu a tisk zrusi. Podivejte se
tedy do nastaveni vlastnosti tiskarny. Pokud nemate extremni pozadavky,
mel by timeout pro PS tiskarnu byt asi 20 minut. Pokud ani tohle nepomuze,
poslete mi cely PS. Jsem ale na konferenci, u pocitace jsem sporadicky,
takze odpoved muze prijit taky az v utery.

Pokud je soubor dlouhy, muzete pouzit komprezi (zip, arj, gzip) a poslat
soubor anonymnim ftp na ftp.icpf.cas.cz do adresare /wagner/incoming

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/