cslatex a web2c a ps

Z. Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Tue Aug 25 17:53:12 CEST 1998

On Mon, 24 Aug 1998, Josef Krob wrote:

> Dobry den,
>
> nainstaloval jsem do Windows NT LaTeX z TeX Live 3, doplnil o cslatex
> J. Snajdra a
>
> pri pouziti
>
> \usepackage[T1]{czech}
> \usepackage[cp1250]{inputenc}
> \usepackage{palatino}
>
> to zacne (snad nevyznamnym) upozornenim:
>
> LaTeX Warning: You have requested package `czech',
>                but the package provides `czech.sty'.

Z jistych duvodu nemam doma nejnovejsi verzi, ale podle teto zpravy je
jasne, ze je (v zasade nepodstatna) chyba v czech.sty. Mel by tam totiz
byt prikaz \ProvidesPackage{czech}, ale misto nej je zrejme
\ProvidesPackage{czech.sty}.

> dale to pokracuje
>
> LaTeX Font Info:    Font shape `T1/ppl/bx/n' in size <20.74> not
> available (Font)              Font shape `T1/ppl/b/n' tried instead on
> input line 12.

PS fonty obvykle nemaji odlisne \fontseries{b} a \fontseries{bx}. Pro
kodovani IL2 jsem delal fd-soubory tak, aby se pouzila substituce a nic se
nevypisovalo.

> a pak je to plne
>
> Overfull \hbox (2.94307pt too wide) in paragraph at lines 10--21
> \T1/ppl/m/n/10  gionál-ních epis-te-mologií zabý-va-jících se
> os-o-bitými zvlá²t -nos-tmi jed-

Z tohoto vypisu je zrejme, ze nemate zavedeny vzory ceskeho deleni pro
kodovani T1. Mysli, ze pan Snajdr zachoval v cslatexu \DeclareLanguage,
coz pochazi puvodne od Jiriho Zlatusky a umoznuje spravne deleni pro
libovolne kodovani fontu. Je nutno ve vhodnem konfiguracnim souboru uvest
i T1 a znovu vygenerovat format initexem.

> Bez parametru T1 to deli spravne, ale zase nepouzije ps fonty  dvips
> vnuti cm fonty. Pri tvorbe formatu jsem pouzil initex ec.ins,  jak je
> doporucovano.
>
> Vysledek je, ze bud mam ceske deleni, ale nemohu pouzit ps fonty
> (protoze stale cosi neni zcela OK
> a) IL2+neco.fd chybi
> b) kdyz ho dodam z cstexu, tak zase neni font a kdyz ho zkopiruji
> opet z disribuce cstexu tak zase neni a nevic cheksum does'nt match),
> nebo mam ps fonty, ale neumi to cesky delit. Jak dosahnout v
> dane konfiguraci (NT, web2c, cslatex) obojiho?

Potrebujete mit fe spravnych adresarich fd, vf a tfm. Vsechny by mely byt
v cstexu a jsou take dostupne u me (z me hlavni WWW stranky je odkaz na
ftp server, kde najdete vse potrebne).

> Zdravi
>
>            Josef Krob | Josef.Krob at cstug.cz, jokr at phil.muni.cz
> Katedra filosofie     | http://www.phil.muni.cz/~jokr
> Filosoficka fakulta   |   Filosofie a kosmologie
> Masarykova universita |   TeX ve Windows
> Dept. of Philosophy   | http://www.phil.muni.cz/fil/
> Faculty of Arts       |   Slovnik ceskych filosofu
> Masaryk University    |   Ze zivota katedry, syllaby, ...
> A. Novaka 1           * tel.:(420 5) 41 12 11 63
> 660 88 Brno           * fax.:(420 5) 41 12 14 06

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/