METAFONTove obrazky v DOSu

Z. Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Thu Apr 30 15:25:17 CEST 1998

On Thu, 30 Apr 1998, Antonin Strejc wrote:

> [...]

A proc neprejdete na lepsi operacni system, treba OS/2, kde Vam pobezi
stejny emTeX a navic mnohem lepe?

Pred nekolika lety jsem o tom psal do Zpravodaje. Uz si nepamatuji cislo,
musel bych patrat doma ve svem archivu. Jiny podobny clanek napsal Karel
Horak.

> Teoreticky to urcite mozne je, ale je to padlovani proti proudu
> pokroku. Pro Vase grafy je optimalni pouzit MetaPost. Opravdu
> nemuzete pouzit PostScript? Pokud tomu snad brani fakt, ze nemate
> ps tiskarnu, pouzijte pro tisk GhostScript. Rozhodne je tato orientace
> z dlouhodobeho hlediska perspektivni (ne-li nutna).

To neni jednoduche. V OS/2 mi GhostScript chodi, ale dokud jsem pouzival
DOS, mel jsem s nim spoustu problemu a s vyjimkou nekolika malych
dokumentu se mi pravidelne hroutil. Samozrejme souhlasim s tim, ze
orientace na PS je dnes zadouci a zitra (ci pozitri) bude nevyhnutalna.

> Mezitim tu byla zminena otazka pouziti bm2fontu. To je obecne mozne,
> ale prinasi to s sebou radu omezeni:

Navic je nutno bitmapu napred vytisknout, treba ovladacem dvidot do PCX,
coz ale nejde a puvodni problem to tudiz neresi.

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/