LaTeX: template pro pisemku - help...

Petr Prikryl prikryl at dcse.fee.vutbr.cz
Mon Apr 27 22:33:17 CEST 1998

Na konci naleznete odkaz na ZIP, ktery obsahuje alfa verzi
stylu pro zadani pisemky s prikladem pouziti.

Antonin Strejc (STREJC at vc.cvut.cz) wrote:
>Petr Prikryl pise:
[...]

>Toto uz je vazna chyba, ktera je zpusobena tim, ze ve smycce \loop
>pouzivate v numerickem testu makro \ref{soucet}, ktere pri prvnim
>pruchodu expanduje na nenumerickou sekvenci tokenu. Je treba rozsirit
>makro \Body o test, zda se jedna o prvni ci dalsi pruchod. Odzkousel
>jsem tuto upravu:

>\def\Body{\n=0
>  \edef\limit{\ref{otazky}}
>  \setbox1\hbox{\meaning\limit}
>  \ifdim\wd1>200pt\def\limit{1}\fi
[...]
> [...]
>sekvenci tokenu danou chovanim makra \ref pri nezname referenci.
>Necham-li si vysledek expanze zjistit primitivem \meaning a uzavru-li
>jej do boxu, mohu se rozhodovat podle sirky tohoto boxu. Pri prvnim
>pruchodu je box jiste mnohem sirsi nez 200pt, pri dalsich pruchodech
>jiz ne. Pri identifikaci prvniho pruchodu, kdy jeste neni znama
>ciselna hodnota nutna pro nasledny \ifnum, se makru \limit priradi
>natvrdo nejake cislo, zde jednicka (nula neni vhodna, protoze by
>se tabulka kreslila az ve druhem pruchodu, coz by zmenilo strankovy

Funguje to! Ale pripada mi to z programatorskeho hlediska jako
skrabani za uchem pres hlavu. Neda se nejakym sikovnejsim zpusobem
otestovat, jestli jiz ma reference definovanou hodnotu?

V meziobdobi jsem usolichal prvni, velmi jednoduchou a pravdepodobne
i velmi osklive napsanou verzi stylu, ktery shrnuje vse, co zde bylo
diskutovano v predchozich prispevcich. Doplnil jsem i vyse uvedenou
upravu pana Strejce a vse naleznete na me strance

http://www.fee.vutbr.cz/~prikryl/dtp.html,
konkretne http://www.fee.vutbr.cz/~prikryl/ZIP/pisemka.zip

(PC-Latin 2) v podobe ZIP souboru se stylem a kratkym prikladem
pulsem.tex.  Uvitam namety na upravy a to hlavne ze strany puristu,
kteri TeX ovladaji do te miry, ze by to pak mohlo vypadat i pekne.

S pozdravem
              Petr

--
Petr Prikryl (prikryl at dcse.fee.vutbr.cz)   http://www.fee.vutbr.cz/~prikryl/
TU of Brno, Dept. of Computer Sci. & Engineering;    tel. +420-(0)5-7275 218