divny vysledek

Josef Tkadlec tkadlec at math.feld.cvut.cz
Fri Apr 24 10:28:44 CEST 1998

Stepan Kasal wrote:

> Dobry den,
>   prilis si nedovedu predstavit, jak lze neceho takoveho docilit a ma
> podezrivava dusicka v tom vidi spise sedm mezer nez zaokrouhlovaci chybu.
>   I kdyby Vas kod byl zalozen na tech jednotkach, takze byste dostal po
> poskladani chybu 7000*0.5sp, tak se mi tomu nechce verit.  Porad mame
> chybu "jen" sestnactinu pt, coz je jiste mene nez 0.1mm.

U vyrazu typu <koeficient><rozmer> (napr. 0.000142...\textwidth) chyba
vznikne NEJEN zaokrouhlovanim vysledku na cele sp (tech maximalne .5 sp),
ale i zaokrouhlenim koeficientu - ten je take reprezentovan celociselne.
(Poznamka: pokud by se misto "0.000142...\textwidth" pouzilo
"\divide \textwidth by 7000", chyba by byla vyrazne mensi.)

Josef Tkadlec