ligatury

Z. Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Thu Apr 23 16:29:12 CEST 1998

On Thu, 23 Apr 1998, Martin Kucera wrote:

> Jak jiz bylo napsano, primarne musi pouzity font ligatury obsahovat.
> S Quarkem uz jsem parkart pracoval, ale nemel jsem (a nemam) k dispozici
> font s ligaturami, takze nemohu overit, jestli je tato vlastnost
> implementovana.
> Nicmene setkal jsem se s jinym zajimavym resenim na urovni fontu,
> kdy je pismeno 'f' reseno tak, aby pri nasledujicim 'i' nebo 'l'
> pusobil vysledek dojmem ligatury. Vzhledem k tomu, ze po 'f' se
> jina pismena s vysokou nozickou (typografove prominou, vypadl mi
> spravny vyraz) v cestine nevyskytuji, nevznikaji tim nespravne
> [...]
V nekterych pismech je zase kresba f tak uzka, ze fi a fl bez ligatury
vypada docela dobre. A jeste k predchozimu mailu: ligatury ct, st, ss (z
toho vzniklo nemecke ostre s) jiz v pismu byly (a mozna i rada jinych).

> 			Zdravi Martin Kucera

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/