problem asi s GFtoPK

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Tue Apr 7 12:44:41 CEST 1998

Petr Kacenka pise:
>    delal jsem si nejake "male" obrazky v metafontu. Udelal jsem si
>obrazek, ktery ma 20 vrcholu a 75 hran. Kdyz si dam View a necham si
>onen font prekompilovat vyskoci po projeti metafontem chyba:
>Fatal error 2207: font file 'dipl.pk' ended prematurely.

Metafontem ne (negeneruje pk), je to hlaska gftopk.

>    Myslim, ze pred timto ohlasi program GFtoPK chybu:
>Ran out of internal memory for row counts.
>    Co s tim mam delat?

Bitova mapa znaku (obrazek je pravdepodobne 1 znak) je prilis velka.
Nepisete nic o rozliseni ani o skutecnych rozmerech, takze pouze
hadam.

Reseni jsou minimalne dve:

1. Rozdelit kresbu do vice znaku a ty potom slozit k sobe TeXem
   (jako dlazdice). Viz tez clanek Karla Horaka ve Zpravodaji
   4/1994  "Jak si poradit s velkymi mf obrazky".

2. Doporucuji pouzit MetaPost. Pro tyto ucely je primo idealni.
   Ziskate eps soubor, ktery lze snadno zakomponovat do dokumentu.
   Pokud nemate ps tiskarnu, pouzijete pro tisk dokumentu
   GhostScript. Pokud budete kdykoli v budoucnu potrebovat
   kriticky obrazek v bitove mape, neni problem si eps
   rozrastrovat na libovolny bitmapove orientovany format.

Mnoho zdaru
Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938