tetex, cestina, Lyx

Ivo Liska lisak at mendelu.cz
Sat Apr 4 21:02:31 CEST 1998

On Thu, 2 Apr 1998, Pavel Voch wrote:

> On Wed, 1 Apr 1998, Petr Tomasek wrote:
>
> Jinak pro pristi verzi LyXu, pry planuji portovani pro vice knihoven,
> prinejmensim xforms, gtk, qt. Uvazuje se i o konzolove verzi pro curses.

Mozna to muze znit kacirsky, ale kdyby se LyX podarilo zkompilovat pro
Win32, tak by to mnoha lidem usnadnilo zivot. Sam jsem se o to pokousel (s
GNU CygWin32). Bohuzel se mi to nepodarilo --- udajne spatne nastavena
cesta do includes. Pracovni vytizeni mi zatim zabranuje se tomu vice
venovat. (Pro dalsi zajemce: maly a free X Server je k dispozici na
http://www.microimages.com. Zkompilovane libs (vcetne X11) pro Win32 se
daji ziskat pres odkazy na http://www.cygnus.com/misc/gnu-win32. Oboji
jsem vystavil na http://www.mendelu.cz/~lisak/tex, vcetne potrebnych
XForms pro Win32.)

> Nejak mi neprisel dopis od pana Sarsona na ktery odpovidate, takze nevim
> co van napsal. Nicmene, mne staci vlozit do LaTeX preamble
> \usepackage{czech} (za predpokladu, ze mam pocesteny TeTeX) a funguje to.
> Co se tyce babelu nevim o nikom, kdo by ho pouzival a navic pochybuji, ze
> ma ceske vzory deleni (takze je pro ceske texty nepouzitelny - jestli
> kecam tak mne nestrilejte :-))

Muzu poslouzit zacatecnickou zkusenosti s MiKTeXem, kde Babel pouzivam.
Jak jiz bylo kdysi receno, Babel (resp. MiKTeX) ma spatne udelane ceske
deleni. Opraveny soubor jsem umistil na
http://www.mendelu.cz/~lisak/tex/czpatch/. Nelze s nim vytvorit format pro
Omegu a Lambdu (zrejme proto, ze neni v UNICODE).

Je zde i opraveny czech.ldf doplneny o ceske uvozovky (pod nazvem
patched_czech.ldf). Bohuzel ceska pismena s hacky jej maji posazeny na
geometicky stred a nikoli na opticky. S TeXem teprve zacinam a tak
netusim, kde se co nastavuje a zpracovava. Muzete nekdo poradit, jak hnout
s timto problemem?

              Diky
                  Ivo Liska

  Ivo Liska
  Dept. of Informatics
  Mendel University of Agriculture & Forestry
  Zemedelska 5, Brno 61300
  Czech Republic, Central Europe
  E-mail: lisak at mendelu.cz