tetex, cestina, Lyx

Pavel Voch voch at econ.muni.cz
Thu Apr 2 10:00:07 CEST 1998

On Wed, 1 Apr 1998, Petr Tomasek wrote:

> [...]

Ke KLyXu jsem updatoval ceska menu, melo by tam byt vsechno pocestene.
Poslal jsem to panu Michlovi, takze by to melo byt v jeho archivu locales
a take panu Ettrichovi, tak doufam, ze to zaradi do pristi verze.

> I doprcic ! To to nemohli portovat do nejake knihovny s
> inteligentni licenci?

Ach jo. Co pri ti ni mate. Jiste gtk ma licenci lepsi, ale Kde na rozdil
od Gnome funguje. Ne, ze bych gnome pral neco zleho a mozna, ze casem
nahradi kde, ale rekl bych, ze to jeste chvilku potrva.

Jinak pro pristi verzi LyXu, pry planuji portovani pro vice knihoven,
prinejmensim xforms, gtk, qt. Uvazuje se i o konzolove verzi pro curses.

V soucasne dobe updatuju locales pro LyX s xforms, takze to potom taky
zverejnim.

Nejak mi neprisel dopis od pana Sarsona na ktery odpovidate, takze nevim
co van napsal. Nicmene, mne staci vlozit do LaTeX preamble
\usepackage{czech} (za predpokladu, ze mam pocesteny TeTeX) a funguje to.
Co se tyce babelu nevim o nikom, kdo by ho pouzival a navic pochybuji, ze
ma ceske vzory deleni (takze je pro ceske texty nepouzitelny - jestli
kecam tak mne nestrilejte :-))

Abych nezapomnel, resili jsme s panem Hubickou problem ceskych uvozovek v
LyXu. Pokud pouzijete nastaveni ,,``, tak to neni presne to co chcete,
protoze v TeXu se objevi neco jako \nejakemakro{}text``. A `` je anglicka
prava a ne ceska leva uvozovka. Jako reseni lze dat do LaTeX preamle
nasledujici, coz jsem nasel v archivu teto konference:

\def\leftprime{\futurelet\next\testprime}
\def\testprime{\ifx\next\leftprime \expandafter \putcrqq \else \char``
\fi}
\def\putcrqq#1{\crqq}
{\catcode``=13 \gdef\activeleftprime{\catcode96=13 \let`=\leftprime}}

\activeleftprime

						Pavel Voch
You know you've achieved perfection in design,
Not when you have nothing more to add,
But when you have nothing more to take away.

				Antoine de Saint Exupery