Instalacia cstexu

Michael ARBET mich at army.sk
Fri Apr 3 05:59:05 CEST 1998

Zdravim.

Po dlhsej dobe pouzivania nelokalizovaneho texu ma prestalo bavit pisat
napr \'a alebo \'\i a tak som sa rozhodol nainstalovat si CsTeX. Mam
Debian 1.3 Vyskusal som dve moznosti:

1. z CD-ROM Redhatu 4.2, ktory bol ku knihe "Pouzivame Linux" som
stiahol veci pre CsTeX a riadil som sa subormi README. Bol tam postup
pre tetex (README.tetex). Je tam drobny rozdiel vtom ze instalacia
tetexu na Debiane je asi ina ako na RH - konkretne adresarova struktura
je v /usr/lib/texmf a texmf sa tam uz neopakuje ako je spomenute v
README. Na prvy pohlad to nevadi, vsetky kroky prebehnu bez problemov,
ale pri pokuse skompilovat napr. suboru parpozn.tex hlasi velke mnozsto
chyb. Subor test8z.tex bol prelozeny, dvi sa dalo prehliadat, ale opat
tam boli chyby. Moje vlastne texty dopadli podobne (napr. nenasiel
czech.sty)

2. Cerstve pocesteni cerstveho LaTeXu 2e od pana Snajdra - postup podla
jeho web stranky mi nefungoval. Na konci sa mi nevygeneroval subor
latex.fmt Faktom vsak je, ze netusim, kde vziat "obrazkove" fonty. A kam
mam nakopirovat subory  czhyphen.tex a skhyphen.tex ked ich mam. Navyse
sa mi zda, ze sa obidva postupy v niektorych bodoch rozchadzaju. (napr.
v tom, ktore casti systemu treba vymazat a ktore nie.)

Obidva postupy som niekolko razy opakoval s pripadnymi mensimi obmenami,
ale bez uspechu.

Planujem preinstalovat Debian na novu verziu, pomoze to, alebo prinesie
nove problemy? Ti, co maju hamm, by mohli vediet.

Zrejme mi chybaju aj nejake elementarne znalosti. Kde by som napr.
nasiel popis suborov a adresarov TeX-u? Mam pocit, ze pre pochopenie a
spravne nainstalovanie je to dost dolezite. Ako vravim, doteraz som
pisal tie hruzy ako \'a a o makkom t,d,l ani nehovorim. Vyzeral som s
tym sice pred kolegami ako nejaky guru, ale predsa len radsej budem
clovek. A word nechcem!!!! Hilfe!!!

Dakujem za rady.

--
              |_          |          Network Administrator
                          |          Michael ARBET
|  |__  |__   |    |___   |  |__     VU 3075, 91101 Trencin
|     |    |  |  |        |     |    phone: +421-831-0960 333610
|     |    |  |  |        |     |    fax:   +421-831-0960 333307
|     |    |  |  |_    |_ |     |    mailto:mich at army.sk

                   "640k musi stacit kazdemu" - Bill Gates, 1981