o nazvu "LaTeX navigator" (UU)

Josef Krob jokr at mrakoplas.phil.muni.cz
Wed Sep 24 15:01:49 CEST 1997

> nazvan. Nejzajimavejsi se mi jevi tato interpretace:
> Originalni navigator pochazi z Francie a oni ti francouzi maji nejake
> cleny pred podstatnymi jmeny (napriklad l' nebo la). Neumim francouzsky,
> takze prodavam jen co jsem koupil. Puvodni nazev jejich projektu tedy
> mohl znit  "l' TeX navigator" a ze zvukove shody a mozna neznalosti
> nekterych zainteresovanych se to behem casu prechylilo na nespravne
> "LaTeX navigator".

Pokud jsem slysel Francouze a Belgicany vyslovovat TeX a mluvit o
nem, bylo to vzdycky bez clenu. A i kdyby tam ten clen byl, tak by to
asi bylo 'le TeX' (ale spise v podobe le system TeX, le logiciel TeX
apod.).  Takze tudy cesta asi nevede, pratele. :-)

Budeme se muset smirit s tim, ze TeX a LaTeX jsou pro mnohe v
podstate synonyma. Tak jako pro me pisici kolegy (katedra filosofie)
jsou synonymem windows a word (drive Norton commander a T602).

Josef Krob

Neztracejte nadeji, bude jeste hure.
           Josef Krob | jokr at phil.muni.cz
Katedra filosofie     | http://www.phil.muni.cz/~jokr
Filosoficka fakulta   |  Filosofie a kosmologie
Masarykova universita |  TeX ve Windows
Dept. of Philosophy   | http://www.phil.muni.cz/fil/
Faculty of Arts       |  Slovnik ceskych filosofu
Masaryk University    |  Ze zivota katedry, syllaby, ...