encTeX -- moznost prekodovani vstupu pro web2c TeX

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Tue Sep 9 11:58:36 CEST 1997

On Mon, 8 Sep 1997, Hans GINZEL wrote:

> Dobry den.
> Velmi potseila Vase zprava. Hodlam vyzkouset kokdovani cp1250 na web2cTeXu
> pod WindowsNT i kdyz jsem uz stejne presel na Linux.
> Mate k tomu nejakou dokumentaci v anglictine ci nemcine? Myslim, si, ze by
> rozhodne stalo za to, poslat Vas patch Christianu Schenkovi, autoru
> MiKTeXu, aby ho implementoval do sveho zmenoveho souboru. Zdrojove texty
> k MiKTeXu jsou komplet volne k dispozici na CTANu (nejen zdrojove
> texty, samozrejme kompletni balik).

Balik MikTeX neznam, ale nejsem proti tomu do nej ty tri primitivy
zaradit. Karl Berrymu jsem vcera poslal zpravu a cekam na to, jak se
vyjadri. Autorovi MikTeXu jsem nic neposlal, ale muzete to udelat vy
--- uzivatele jeho implementace TeXu. Ve vyse citovane zprave neni videt
adresa pana Schenka.

Do encTeXu jsem zaradil i jakousi englickou dokumentaci (jazykove
neprilis kvalitni), takze to muze (snad) cist i nekdo ze zahranici, ovsem
musi do problematiky TeXu aspon trochu videt (tu dokumentaci jsem napsal
hlavne kvuli K. Berrymu).

Se zmenovym souborem v encTeXu (definujicim ty tri nove primitivy) bych uz
nerad hybal a povazuji jej za definitivni. Ten se tedy da prezentovat u
dalsich tvurcu implementaci TeXu. Ovsem ty *.tex tabulky, ktere jsou v
encTeXu prilozeny, jsou hluboce ve vyvoji. Napriklad jsem uz objevil
chybicku v kodovani t1, kde ceskou levou uvozovku (,) mapuji na bezteckove
i, coz je blbost. Mapovat ji na ceskou levou uvozovku nemohu, protoze ta
je na pozici ^^M, coz ma v TeXu velmi specialni vyznam, takze pristup k ni
bude muset zustat pres rezervovani nejake pozice a deklarovani teto pozice
jako aktivni a expandovani na \clq. Zpetny navrat teto uvozovky v prime
podobe do logu a pri \write je tedy nemozny. Podobnych problemu je v t1
kodovani vice.

Ve svem adresari /pub/olsak/enctex zrejme zridim nejaky soubor errata.txt,
kde budu podle vasi odezvy dopisovat jiz objevene chyby.

Petr Olsak