Q: skutecna velikost znaku v MF

Jiri Demel demel at fsv.cvut.cz
Tue Sep 2 13:36:13 CEST 1997

Dobry den.

Pekne prosim, jde nejak zjistit *skutecna* velikost
znaku v METAFONTu?  Mam na mysli minimalni a maximalni
souradnice nenuloveho pixelu v obrazku.
Tyto skutecne rozmery se totiz mohou i velice vyrazne lisit
od deklarovanych rozmeru (sirka, vyska, hloubka).

K cemu to chci:  mam v METAFONTu udelany nejake obrazky, ktere
se ukazaly jako prilis velke pro rozliseni 600dpi.  Chci je proto
rozsekat. Metody popsane v TeX bulletinu pany Wagnerem a Horakem
jsou prima (poucil jsem se z nich -- diky), ale oni (jestli jsem
to spravne pochopil) odvozuji velikost vyrezavaneho obdelnika
z deklarovanych rozmeru.  Ja mam bohuzel obrazky, ktere skoro vsechny
presahuji mimo deklarovany rozmer.

Vim, ze si mohu pomoci tim, ze bud uvedu rozmery natvrdo (coz nechci)
a nebo ke krajnim obdelnikum "neco" pridam, aby se mi tam vesly
ty okrajove casti.  To druhe jsem nakonec udelal, ale
je to takove neciste -- nevim apriori kolik pridat a tak bych
docela rad umel zjistit skutecne rozmery.

Cetba originalniho METAFONTbooku mi nepomohla. Bud to tam neni a nebo
to neumim najit. METAFONTbook naruby nemam a tak se ptam.

                                        Jiri Demel
                                        Stavebni fakulta CVUT