Prevod PDF -> PS

Jiri Zelinka zelinka at math.muni.cz
Fri Oct 31 10:41:13 CET 1997

Preji dobry den jeste jednou.

> Ale jo, ten chodi, problem je v tom kroku PDF -> PS. Dal uz to
> zvladnu.

Nedalo mi to a zkusil jsem si vytisknout dve stranecky z PDF verze Olsakovy
knihy TBN. Mimochodem, hned na zacatku se pise, ze nedoporucuje tisk z
tohoto formatu, protoze jsou tam pouzity fonty ve snizene kvalite. Takze
mozna by pan Olsak vedel, jak na to.
  Ale zpet k vysledku meho snazeni. Nejprve jsem to zkusil z AcroReaderu pod
W95 za pouziti ovladace pro PS tiskarnu LaserJet4Mplus. Tisk jsem poslal
do souboru. Ghostview skoncil s chybou ale tiskarna to vzala. Chybely nektere
ceske znaky, sazba byla rozhazena (pismena pres sebe apod.)
  Mel jsem podezreni na ovladac tiskarny, tak jsem se pripojil na sekcni
UNIXovou masinu, k niz je pripojena taz PS tiskarna, pustil jsem AcroRead
tam a poslal to na tiskarnu primo. Vysledek byl naprosto totozny jako v
prvnim pripade. Pro jistotu jsem to jeste poslal do souboru, tady mi
Ghostview ukazal totez, co jsem dostal z tiskarny.
   Posledni pokus jsem provedl na lokalnim Linuxu u sebe. Zadnou tiskarnu nemam
pripojenou, proto me prekvapilo, ze AcroRead provedl tisk do PS souboru. S
Ghostview jsem opet nepochodil, ale z tiskarny vybehl opet totozny vysledek.
   Takze jsem k vysledku nedospel, nicmene se zda, ze na vine je AcroRead,
ktery se pravdepodobne o tisk do PS stara sam. Neni vylouceno, ze by stacilo
jenom zavest do tiskarny nejaky spravny font pred vlastnim tiskem. Taky jsem
se zbezne mrknul na http://www.adobe.com, je tam hromada ruzneho podpurneho
software, ale nemel jsem cas zjistovat, co je k cemu.
   Myslim, ze jsem Vam moc nepomohl.

Jiri Zelinka