multicols

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Wed Oct 22 13:36:08 CEST 1997

On Wed, 22 Oct 1997, Josef Krob wrote:

> [...]
>
> dekuji vsem za rady stran nemeckeho deleni, uz to jede.
>
> Ale mam dalsi problemy.
> 1.
> Prostredi: Latex2e, styl multicols
> Rad bych zjistil v urcitem okamziku sazby (hlavicka slovnikoveho
> hesla), kolik mista zbyva do konce sloupce a podle toho nastavil
> nejake pocitadlo. (To pak preda cislo dalsimu makru, podle ktere se
> upravuje usazeni fotografie.)
> Kdysi mi pan Strejc poradil neco z teto oblasti
> ifdim\pagetotal>0.95\pagegoal
> \ifdim\pagetotal<1.00\pagegoal\nejaka_akce\fi\fi
> ale to v prostredi multicol{2} neni uplne ono.

Prostredi multicol dost drasticky zasahuje do \output rutiny a \pagegoal,
\pagetotal apod. pouziva pro zlom sloupcu. Proto se nakonec mohou sloupce
zlomit jinak a informace, kterou ziskavate behem sazby, bude v okamziku
\shipout neplatna.

> 2.
> V tomtez prostredi pri aktivnim zahlavi se stane, ze zahlavi je
> vytvoreno, ale zahy se zjisti nedostatek mista pro nadpis dalsiho
> hesla a toto je presunuto na novou stranu. V hlavicce vsak uz
> zustane, a tak dojde k neprijatelne situaci, kdy zahlavi ukazuje na
> neco, co na aktualni strane ve vysledku neni.
> Je to nezavisle na pouziti napr. fancyhea, projevi se to, i kdyz si
> zadam zahlavi 'rucne' (myheadings, markboth, ...)

Tohle by se dit nemelo. Zkontrolujte si s dokumentaci baliku multicol, ze
delate vse spravne. Pokud neni chyba u Vas, poslete autorum bug report.

> Za rady dekuje a
> zdravi Josef Krob
>            Josef Krob | jokr at phil.muni.cz
> Katedra filosofie     | http://www.phil.muni.cz/~jokr
> Filosoficka fakulta   |  Filosofie a kosmologie
> Masarykova universita |  TeX ve Windows
> Dept. of Philosophy   | http://www.phil.muni.cz/fil/
> Faculty of Arts       |  Slovnik ceskych filosofu
> Masaryk University    |  Ze zivota katedry, syllaby, ...
> A. Novaka 1           * tel.:(420 5) 41 12 11 63
> 660 88 Brno           * fax.:(420 5) 41 12 14 06

                              Zdenek Wagner______/

E-mail                        mailto:wagner at mbox.cesnet.cz
WWW Home Page                 http://www.icpf.cas.cz/wagner/
My public PGP key is available from my home page as well as
from PGP key servers.