k vydani knihy TBN

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Wed Oct 8 14:59:47 CEST 1997

On Wed, 8 Oct 1997, Jiri Demel wrote:

> [...]
> pruzkumem zajmu pro ziskani konkretnejsi posice pro jednani s autorem.
> Fakt, ze objednavka nam byla predlozena jako "zavazna" je sice i tak
> ponekud divny, ale to se jiste vyjasni na valne hromade.
> Mrzi mne, ze se tam pravdepodobne nedostanu.
>
> Citim, ze osobni vztahy mezi Petrem Olsakem a cleny vyboru CSTUG
> ponekud skripou, ale myslim, ze by byla skoda, kdyby TBN jen kvuli
> tomu nevysel. (No, jiste by se nasel i jiny vydavatel.)
>
> Dovedu si predstavit, ze valna hromada poveri predsedu (nebo nekoho
> jineho), aby s autorem jednal a odhlasuje limity, v nichz se smi pri

Uvedl bych zde jen strucne stanovisko vyboru a nechci zdrzovat podrobnym
licenim vsech primych i neprimych jednani.

V prvni rade, CSTUG neni nakladatelem, to nespada do predmetu cinnosti.
CSTUG tedy nemuze vydavat knihy, ale muze k vydavani TeXove literatury
prispet. Forem prispeni se najde vice. Navic sam Petr Olsak (nebo spise
jeho manzelka) delal(a) v dobe kratce pred jednanim o TBN ucetnictvi
CSTUGu, takze muze znat aktualni financni situaci. Z jednoduchych vzorecku
financni analyzy se pak da vypocitat, ze na vydani TNB ve vlastni rezii
CSTUG nema. Proto bylo autorovi nabidnuto, aby knihu predal ve formatu PDF
s tim, ze ji CSTUG bude takto sirit na siti a pripadne na CD zdarma s tim,
ze v budoucnu v pripade dostatecneho zajmu a lepsi financni situace vyda
TBN knizne. S tim autor nesouhlasil. Vytvoril elektronickou verzi
samostatne a sam ji vystavil na svych strankach. Pokud by se zmenily
podminky sireni tak, aby byly vyhodne i pro CSTUG, neni jeste nic ztraceno
a lze s autorem dale jednat.

CSTUG hodnoti TBN kladne, nebot kniha podobneho zamereni na trhu neni a ma
zajem vydani teto knihy podporit. Proto byla uskutecnena anketa, kde slo
skutecne o zavaznou objednavku s tou vyhradou, ze knihu nevyda CSTUG, ale
objednavky budou predany nakladateli jako podklad pro odhadnuti nakladu.

Cena, kterou kdysi vypocital autor, byla dost zavadejici. Obsahovala totiz
pouze naklady na tisk, ale nepocitalo se s naklady na propagaci,
distribuci a skladovani (zcela jiste se cely naklad neproda hned). Podle
vysledku jsem si udelal vlastni velmi priblizny rozpocet, protoze mam
jakysi odhad, kolik se plati distributorum a kolik stoji skladovaci
prostory. Vysla mi z toho koncova cena asi 600 Kc, abych na tom
neprodelal. Jiste se najde nejaka moznost, treba u vetsiho nakladatele,
jak nektere naklady snizit. Nabizi se jedna moznost, kde by koncova cena
mohla byt priblizne 200 Kc, ale je to stale ve fazi jednani. Nebudu
predbihat, podrobnosti bud uslysite na valne hromade, nebo si je potom
prectete v zapisu.

> Preju vsem hezky den.
>                                         Jiri Demel
>                                         Stavebni fakulta CVUT

                              Zdenek Wagner______/

E-mail                        mailto:wagner at mbox.cesnet.cz
WWW Home Page                 http://www.icpf.cas.cz/wagner/
My public PGP key is available from my home page as well as
from PGP key servers.