LaTeX a cestina

Jaroslav Snajdr snajdr5 at students.zcu.cz
Wed Oct 8 14:00:28 CEST 1997

    JZ> jsem si instaloval CSTeX nekdy letos v srpnu (vse pod
    JZ> DOSem). Zjistil jsem, ze pri pouziti LaTeXu2e musim na stroji v
    JZ> zamestnani pouzit \usepackage{czech}, jinak z nej cestinu nevymamim
    JZ> (pro upresneni: za pouziti \documentclass{article}), zatimco doma
    JZ> se vetsinou bez toho docela dobre obejdu.  Vznikla tahle vec pri
    JZ> nejakem upgradu LaTeXu, nebo mam chybu v instalaci?

Cisty CSLaTeX sam od sebe cestinu nezna -- chova se uplne stejne jako
original. Cesky se nauci az po zavedeni stylu czech.sty. Takhle se CSLaTeX
chova uz asi rok (od doby co ho delam ja).

    JZ> Dalsi otazka se tyka AMSLaTeXu, presneji pouziti napr.
    JZ> \documentclass{amsart} Nabyl jsem dojmu, ze tahle trida nema ceskou
    JZ> podporu, jelikoz jsem ji nemel nainstalovanou spolu s ostatnimi
    JZ> vecmi z CSTeXu a kdyz jsem ji stahnul z CTANu, objevila se hromada
    JZ> varovani pri zpracovani ovladaci DVI (patrne kolize CM fontu a CS
    JZ> fontu). A tak se opet ptam, jestli je muj dojem spravny nebo mam
    JZ> neco spatne v instalaci.

To bude spis spatne nainstalovana, protoze mne to funguje (teTeX).

-jns

| Jaroslav Snajdr                             http://home.zcu.cz/~snajdr5 |
| snajdr5 at students.zcu.cz (MIME welcomed)               FIDO: 2:423/33.15 |