Trosicku o programovani a ne o TeXu

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Wed Nov 26 13:09:06 CET 1997

On Tue, 25 Nov 1997, Leo Galambos wrote:

> Bylo by mozne nekde ziskat zdrojaky k tem ceskym podpurnym programkum
> jako je treba csindex, cstocs2, vlnka atp.? Docela me stve, ze chudak

Program csindex je ode me a zdrojaky by mely byt v distribuci. Delal jsem
to davno, kdyz jsem jeste pouzival DOS a Borland C++. Zkusil jsem to
prelozit pro OS/2 kompilatorem IBM VisualAge C++ a nechodilo to, zatimco
originalni MakeIndex mi chodil. Zrejme jsem v tom zdrojaku napachal neco
moc DOSoveho, ale nemel jsem cas to hledat.

Misto cstocs pouzivam programek psany v REXXu (convert.cmd). Odkaz na nej
najdete na mych www strankach (viz informace pod mym podpisem). Pokud
najdete chybu pripadne dodelate jiny kod a budete ochoten mi to poslat k
distribuci jako public domain, budu Vam vdecny.

Program vlnka je psany v pascalu. Petr Olsak udelal jiny program (udajne
lepsi), jmenuje se vlna a je na http://math.feld.cvut.cz/olsak/. Jiz davno
jsem si ho stahl, ale jeste jsem se na nej nepodival. S jinymi programy P.
Olsaka jsem udelal zkusenost, ze kompilatorem IBM VisualAge C++ i GCC pro
OS/2 to prelozim bez problemu a bez uprav, takze predpokladam, ze
prelozeni tohoto programu pro OS/2 take nebude cinit potize. Pokud si
pamatuji, na rozdil od programu vlnka preskoci program vlna prostredi
verbatim (a to kazdy LaTeXista uvita). Jeste vice by se mi libila
integrace vlnkovani do editoru EPM -- nevim zda to nahodou jiz neudelal
Petr Mikulik.

Bohuzel spellcheck, ktery byl kdysi zakoupen, je pouze DOSovy. Existuje
sice ispell prelozeny pro OS/2, ale nevim, zda jsou k dispozici
slovniky...

> moje OS/2 porad musi vyhodit DOS box, pak ho zase potvurka mazne, aniz
> bych se stih podivat to vysypala, a jeste je vsemu mi to samozrejme
> bezi ve 286 rezimu.

Staci udelat si na prislusny program ikonu a v Settings nastavit, ze se
okno nema po skonceni zavrit. Taky musite pridat prislusne parametry do
setting, nezapomente na %* pro jmeno souboru. Pak se pro spousteni pouziva
odneseni ikony souboru na ikonu programu, coz nemusi vzdy byt
nejpohodlnejsi. Druha moznost je otevrit si paralelne DOS Window a v nem
poustet DOSove programy.

> Rad bych to sjel Watcomem, aby to byl opravdu 100% kod :).
>
> Dekuji za jakoukoli referenci vedouci k cili...
>
> PS: Samozrejme to dam komukoli k dispozici
>
> Leo
>
> Motto:
> Windows 95:
>   32 bit extensions and a graphical shell for a 16 bit patch to an
>   8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor,
>   written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

                              Zdenek Wagner______/

E-mail                        mailto:wagner at mbox.cesnet.cz
WWW Home Page                 http://www.icpf.cas.cz/wagner/
My public PGP key is available from my home page as well as
from PGP key servers.