Muj boj

Leo Galambos colombo at mail.kolej.mff.cuni.cz
Thu Nov 20 11:01:40 CET 1997

On Thu, 20 Nov 1997 10:50:29 +0200, Va'clav Studeny' wrote:

>1] mohou pocitace s os2 komunikovat v lokalni siti se serverem, na kterem
>jsou okna NT.

Ano, bez problemu.

>2) Jaky je rodil mezi softverem, OS/2, ktery udela z pocitace server a tim,
>ktery udela klienta (a jestli je oboje na  jednom instalacnim CD).

Tento software se normalne priinstalovava jako balik site (v OS/2 je to
shodne jako napr. na *nixech, kdy jsou baliky a ty se instaluji-ale
malokdo to vi), ktery klient verse neobsahuje. Tedy pokud nemate CD
serveru, tak na Warp4 nikdy nedate sitovy server. IBM ale Warp server
doda universitam velmi levne-mohu potvrdit. Pokud do toho pujdete, je
nejlepsi vzit Warp server Advanced. Pak muzete na NT zapomenout,
protoze vykon techto serveru se lisi-a to ve prospech OS/2, navic Warp
server udela stejnou praci (a neco navic) jako NT, takze studenti
rozdil nejspis ani nepostrehnou (bude to ale chtit na klientech
instalovat misto Protokolu MS network, IBM LAN Network, atp., coz je
asi zrejme).

>3) mohou komunikovat navzajem spolu (predstavuji si to jako lokalni sit
>MacIntoshu, kde ma kazdy pocitac ikonku vsech ostatnich pocitacu
>zapojenychdositea lze si nmpoapristupne casti jjichdisku)

Z Warpu neuvidite pres ikonky celou MS Windows 95/NT sit ostatnich
stroju (pokud nebudete pouzivat me neznamy soft-coz je asi moje chyba,
ze ho neznam-, ktery by to umel), ale pokud znate nazev stroje, da se
lehce zjistit co nabizi a pripadne si to namapovat na nejaky drive.
Novell zdroje a masiny uvidite bez problemu. Stejne tak se da pro
sdileni pouzit NFS (pokud mate *nixy) s balikem TCP/IP4.1 (32-bit
TCP/IP). Pokud byste meli OS/2 Warp server, tak z nej muzou Vami
pozadovanym zpusobem cerpat jak MS Windows, tak OS/2.

Leo

Motto:
Windows 95:
  32 bit extensions and a graphical shell for a 16 bit patch to an
  8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor,
  written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.