archiv CSTUG v Brne

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Wed Nov 19 15:55:41 CET 1997

On Wed, 19 Nov 1997, KOHUTEK IVAN wrote:

> Zdravim,

> Mozem potvrdit, trva to uz minimalne od augusta tohto
> roku. Neviem sa tam ako anonymous dostat nielen
> pomocou Internet Explorera 3.02 (lebo server
> vracia 'extended information'), ale ani pomocou ftp
> programu CuteFTP.
>
> Presne tak sa prejavovali problemy aj na inych servroch,
> na ktorych zakazali logovanie z anonymnych pocitacov.
>
> Podla mojho nazoru CSTUG nema co tajit a malo by
> to byt pristupne aj pre anonyma z anonymneho pocitaca.

Zde nejde o to, zda mame ci nemame co tajit. Kazdy pocitac ma operacni
system, ktery lze teoreticky zvenci zborit, a ma soubory, ktere lze
vymazat. Na internetu se potuluje dost hackeru, kteri se snazi o podobne
destruktivni akce. Obcas zachytim takove pokusy na svem WWW serveru
bezicim v OS/2 a dokonce jsem na zaklade prislusnych informaci v
log-souboru (a tam je taky IP adresa) pomohl jednomu americkemu
providerovi jednoho z hackeru polapit. Chapejte proto, ze nejde o
utajovani CSTeXu a jinych souboru, ale o ochranu systemu pred utoky
hackeru.

> Ivan Kohutek
> Ustav materialoveho vyskumu        Institute of Materials Research
> Slovenska akademia vied            Slovak Academy of Sciences
> Watsonova 47                       Watsonova 47
> 043 53 Kosice                      043 53 Kosice
> Slovensko                          Slovakia

                              Zdenek Wagner______/

E-mail                        mailto:wagner at mbox.cesnet.cz
WWW Home Page                 http://www.icpf.cas.cz/wagner/
My public PGP key is available from my home page as well as
from PGP key servers.