Popisky k obrazkum

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Tue Nov 18 13:21:24 CET 1997

On Tue, 18 Nov 1997, Anton Surda wrote:

> [...]
Neni jednoduche zmerit velikost obrazku tak presne, aby se TeX nezlobil.
Navic obrazek muze obsahovat nepotistene plochy, takze umisteni popisku by
pak vlastne melo byt vlozeno do obrazku. Proto je nekdy zadouci pozadovat
jinou velikost boxu nez je ta, kterou oznami graficky program. Spravnou
vypln pak zajistite vlozenim \hss a \vss tak, jak to mate ve svem
prikladu, jen rozmery boxu budou nenulove.

> Je potrebne zistit rozmery obrazku a umiestnenie pociatku, ktore zrejme
> samotne .pcx neobsahuje. To sa da urobit v nejakom grafickom programe, napr.
> Graphics Workshop alebo xv pod Unixom. Ziskane informacie potom vlozit do
> rozmerov boxov.
>
> Daleko jednoduchsie sa mi zda previest .pcx do .eps v programe, ktory dokaze
> zistit spravny BoundingBox (Coreldraw 5, xv).  Jedina nevyhoda je, ze subor
> sa niekolkokrat zvacsi. Na druhej strane vsak rozmery su zname, obrazok sa
> da zvacsovat a zmensovat, zrkadlit a vsetky problemy s umiestenim vyriesi
> [...]
PCX je bitova mapa a Corel pri prevodu do EPS opet vytvori bitovou mapu
pro PS operator image nebo imagemask. Zvetsovani a zmensovani je sice
mozne (ostatne graficke programy to zvladnou i s PCX), ale nevyhnutelne
dochazi k deformaci.

Knihkupectvi Marecek v budove FI Brno, email bookorders at cstug.cz, pro
cleny CSTUGu za zvyhodnenou cenu.

> Este praktickejsi sa mi zda byt Tex naruby od p. Olsaka, ptrebujete vsak
> podobne ako pri mojich predchadzajucich radach Postcriptovu tlaciaren.
> alebo acroread.
>

> Anton Surda

                              Zdenek Wagner______/

E-mail                        mailto:wagner at mbox.cesnet.cz
WWW Home Page                 http://www.icpf.cas.cz/wagner/
My public PGP key is available from my home page as well as
from PGP key servers.