Popisky k obrazkum

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Tue Nov 18 11:42:25 CET 1997

> Mel bych jednu dotazku na TeX a obrazky:
>
> Potrebuji (v plainTeXu) vytisknout popisky nad i pod obrazek. Obrazky
> vkladam jako pcx, pomoci \special a em:graph do
> \hbox at 0pt{\vbox at 0pt{ ... \vss}\hss}
> ale protoze se boxy samy natahuji jak chteji (obrazky jsou zhruba stejne
> velke, ale jen zhruba), nedokazu popisky primet, aby se zarovnaly na
> stejnou uroven. Kdyz se snazim boxy presvedcit, jak maji byt velke, z
> hlaseni o underfull a overfull boxech nevyjdu.

Je potrebne zistit rozmery obrazku a umiestnenie pociatku, ktore zrejme
samotne .pcx neobsahuje. To sa da urobit v nejakom grafickom programe, napr.
Graphics Workshop alebo xv pod Unixom. Ziskane informacie potom vlozit do
rozmerov boxov.

Daleko jednoduchsie sa mi zda previest .pcx do .eps v programe, ktory dokaze
zistit spravny BoundingBox (Coreldraw 5, xv).  Jedina nevyhoda je, ze subor
sa niekolkokrat zvacsi. Na druhej strane vsak rozmery su zname, obrazok sa
da zvacsovat a zmensovat, zrkadlit a vsetky problemy s umiestenim vyriesi
epsf.tex.

> (v plainTeXu to pisu prave proto, ze doufam ze se mi jednou podari
> pochopit tu celou magii okolo boxu. Neexistuje k tomu nejake info?
> Poridil jsem si Jemny uvod do TeXu a         Typograficky system TeX, ale porad
> tam ledacos nenachazim...)
>
> ad2: Da se nekde (rozumne) sehnat Knuthuv TeXbook?

Este praktickejsi sa mi zda byt Tex naruby od p. Olsaka, ptrebujete vsak
podobne ako pri mojich predchadzajucich radach Postcriptovu tlaciaren.
alebo acroread.

Anton Surda