Prostedi table v LaTeXu

Jan Serak xserak at informatics.muni.cz
Mon Nov 10 06:54:04 CET 1997

Martin Elsner wrote:

>         Pri psani textu jsem mezi odstavce vlozil tabulku v prostedi table. Po
> zpracovani vsak byla tabulka vzdy na zacatku stranky, i kdyz pred ni byly
> odstavce i nova kapitola.
Prostredi "table" je tzv. plovouci (floating) prostredi. Kde se jeho
obsah ve skutecnosti objevi, se neda prilis ovlivnit. Za \begin{table}
lze uvest nepovinny parametr, ktery obsahuje retezec z pismen h, t, b
a p. Ta znamenaji, ze tabulku je potreba vytisknout zde (h ... here),
na zacatku stranky (t ... top), na konci stranky (b ... bottom) nebo
na samostatne strance (p ... page). Poradi, v jakem jsou pismena
uvedena je signifikantni. Zadate-li prikaz
		\begin{table}[bp]
znamena to, ze LaTeX ma tabulku umistit dole na strance. Pokud se
mu to nepodari, pokusi se tabulku umistit na zvlastni strance.
Defaultne je parametr nastaven na htp.

Tento algoritmus vsak muze skoncit s tim, ze po vysazeni celeho
dokumentu zbudou v "bufferu" jeste nejake nevysazene tabulky.

>                 Nevite co s tim ?  table je jednoduchý prostředek jak vkladat tabulky
> vcente jejich automatickeho cislovani pomoci \caption - proto se mi hodi.

Priznam se, ze jsem kdysi mel tytez problemy. Nenasel jsem jine
reseni, nez:

\begin{table}
%tabulka
\caption{Experimentalni tabulka}\label{experiment}
\end{table}

Tabulka \ref{experiment} (str. \pageref{experiment}) ukazuje...

A od teto chvile je celkem fuk, kde se tabulka vysazi.

>                                                 Diky Martin Elsner

					J. S.