Prostedi table v LaTeXu

Vaclav OCELIK ocelik at saske.sk
Sun Nov 9 17:00:42 CET 1997

> 	Pri psani textu jsem mezi odstavce vlozil tabulku v prostedi table. Po
> zpracovani vsak byla tabulka vzdy na zacatku stranky, i kdyz pred ni byly
> odstavce i nova kapitola.
> 		Nevite co s tim ?  table je jednoduch² prost°edek jak vkladat tabulky
> vcente jejich automatickeho cislovani pomoci \caption - proto se mi hodi.

Prostredie TABLE definuje plavajuci objekt, t.j. LaTeX sa ho bude
snazit umiestnit co "najestetickejsie". Umiestnenie objektu mozete
ovplyvnit specifikaciou umiestnenia za prikazom, napriklad:
\begin{table}[!hbp]
co znamena:  umiestni tabulku prave tu, ak to nepojde, tak na spodok
a ak ani to nepojde, tak na specialnu stranu obsahujucu
len plavajuce objekty.
Ako kvantifikatory v hranatej zatvorke mozno pouzit:
h    here, prave tu
t     top, na vrch strany
b    bottom, na spodok strany
p    page, na samosatatnu stranu
!    potlacenie vnutornych parametrov Latexu pre umiestnovanie
     plavajucich objektov

ak sa nepouzije ziadna kvantifikacia vykonava LaTeX [tbp], co
vysvetluje, chovanie vo Vasom dokumente.
Citajte:  The not so short introduction to LaTeX2e,
CTAN/info/lshort

Zdravi
Vaclav OCELIK
ocelik at saske.sk