A: Oramovany obrazek

Jan Kybic xkybic at sun.felk.cvut.cz
Mon Nov 17 18:44:49 CET 1997

Pro ty, ktere zajima reseni meho problemu:

jk>> v tom, ze bych rovnez rad, aby cara pod obrazkem *nebyla* pokud je
jk>> obrazek ta nejspodnejsi vec na strance (protoze uz tam mam jednu caru
jk>> jako soucast paticky) a obdobne  bych chtel vynechat caru nad
jk>> obrazkem, pokud se stane, ze obrazek bude ta nejvrchnejsi vec na
jk>> strance.
jk>>
zw>K tomu slouzi \leaders.

Pan Wagner ma pravdu, diky. Po konzultaci s TeXbookem jsem stvoril makro,
ktere na aktualni misto vlozi vodorovnou caru, pokud to neni zrovna uplne
na zacatku nebo uplne na konci stranky.

\def\mayberule{%
 \setbox0=\vbox{\hrule width \hsize height 0.4pt depth 0pt}%
 \cleaders\box0\vskip 0.4pt
}

Nicmene tento pristup nefunguje s \midinsert, ktery material uzavre do boxu.
Takze nakonec jsem se inspiroval \midinsertem a stvoril makro, ktere
pokud vyska_obrazku+rezerva+\pagegoal>\pagetotal  provede \topinsert a
obrazek oramuje jen zespodu, jinak vlozi obrazek oramovany z obou stran
na aktualni misto. Makro tu neuvadim, protoze je dlouhe, osklive a zavisi na
jinych mych makrech, ale zajemcum je mohu poslat.

J.K.