TeX, Emacs, color highlighting

Kybic Jan student 5_96_97 k335 xkybic at sun.felk.cvut.cz
Wed May 28 13:45:33 CEST 1997

Dobry den,
          po velkych dusevnich bojich jsem zacal pouzivat k psani
zdrojovych textu pro TeX editor Emacs a nelituji toho. Zlakan jeho
potencialne nekopnecnymi moznostmi, pokusil jsem se si psani TeXtu
trochu ulehcit, protoze se obcas uz ztracim ve vsech tech zavorkach,

Moje reseni je jiste suboptimalni, protoze se Emacs teprve ucim, ale
presto jsem se s vami o nej chtel podelit, mozna nekoho inspiruje.
Vim, ze existuje AucTeX, ale prijde mi zatim prilis velky na uceni
natoz na modifikace a prilis zatizeny na LaTeX. A navic jsem si to
chtel vyzkouset sam. Takze zde je relevantni kus z meho ~/.emacs
souboru:

;; mam rad zarovnavani
(setq text-mode-hook 'turn-on-auto-fill)

;; skocit na radek dle cisla se hodi
(global-set-key "\C-x7" 'goto-line)

;; paren umi ukazat parove zavorky
(require 'paren)

;; necht hilit funguje vsude
(setq hilit-mode-enable-list '(not nil))

;; nemam rad, kdyz se mi meni barvy podle toho, kde sedim
(set-foreground-color "black")
(set-background-color "white")
(set-cursor-color	"blue")
;; nacti hilit knihovnu
(require 'hilit19)

;; hilit-tex je moje funkce, ktera doplni me vlastni vzory
(defun hilit-tex ()
 "add patterns for plain TeX"
 (interactive "*")
 (hilit-add-pattern "[^\\]%.*$" "" 'comment )
 (hilit-add-pattern "{\\|}" "" 'define)
 (hilit-add-pattern "\\\\[a-z]*" "" 'keyword)
 (hilit-add-pattern "\\$\\$?\\([^$]*\\)\\$\\$?" "" 'msg-from)
 (hilit-rehighlight-buffer)
)

;; a takhle nejak se definuje klavesa, ale  nechodi to vsude
(global-set-key "\C-S-t" 'hilit-tex)

Nevyhody meho reseni

* je nutne rucne volat hilit-tex

* nove vzory jsou platne pro vsechny buffery, i kdyz to neni TeX.

* nove vzory mohou interferovat se starymi

* highlighting nebezi na pozadi, ale jen pokud si ho vyzadame pomoci
hilit-rehighlight-buffer (C-S-l) a pak trva na delsim souboru
neprijemne dlouho.

Preji vam hezky barevne TeXty.