\it versus \sl

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Thu Jun 12 14:49:31 CEST 1997

Anton Surda pise:
>... \it cislice su
>vsak sirokou verejnostou (ktora je skutocne  mimo Texovskej podmnoziny
>velmi siroka) vnimane ako takmer kaligraficke a tym nevhodne do serioznych
>vedeckych publikacii.  Typicke priklady su napr. cislo grantu v
>Acknowledgemente alebo  {\it Physical Review 27}. Rozhodne je lepsie {\it P.R.

>\sl27}.

Je videt, ze v tomto se spolu asi neshodneme. Ja proste tvrdim, ze
nemate pravdu.

>Ak by mal byt moj vytvor urceny pre p. Strejca urcite by som taketo dirty
>tricks nedovolil.

Toto uz nechapu vubec! Prece nedodrzujeme typograficke normy kvuli
tomu, ze by se nas vytvor mohl dostat do ruky nekomu, kdo veci rozumi,
ale proste kvuli tomu, ze je to spravne. Zrovna tak ypsilon ve slove
bylina se pise VZDY, a ne pouze v pripade, ze text je urcen pro
odbornika na pravopis. A to ypsilon tam proste MUSITE napsat, i kdyby
se cela siroka verejnost stavela na hlavu.

Pravda je, ze prosadit spravnou variantu pred laiky nekdy boli.
Jak ale kolega Hala spravne napsal, kazdy by si mel uvedomit, ze
uzivanim TeXu na sebe toto brime dobrovolne bere.

S pozdravem
Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938