CS fonty, csinch

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Wed Jul 16 15:32:44 CEST 1997

On Mon, 14 Jul 1997, Hans GINZEL wrote:

> Dobry den!
>
> Tisknu si cedulky na stopovani. Musim pochvalit Mattesovy dviovladace a
> Schenkuv prohlizec YAP, ktere narozdil od DviWinu nepadaji pri fontu
> csinch at 20cm.
>
> Problem je ale jinde. Ve fontu csinch chybeji akcentovana pismenka.
> Konkretne \"A\"E\"O\"U \v L \'L\'R \^O \acent23U. Rovnez nejsou k
> dispozici samotne akcenty. Doufam, ze nenamitnete, ze nemam cestovat "za
> hranice csfontu".

Asi by se ty akcenty mely dodelat, nicmene Petr Olsak napsal pred par lety
do Zpravodaje clanek, jak psat napisy velkymi pismeny. podle toho navodu
muzete vse udelat treba zvetsenym cmr ci cmss. Pokud mate PostScriptovou
tiskarnu, nemate zadne omezeni velikosti pisma (krome limitu velikosti
papiru).

> [...]
> paragraf je normalni znak, ktery by se mel menit s tim, jak se meni
> font.
> Tedy nemuset menit jeste matematicky font, popripade definovat nove
> rodiny. Ucte to treba pravnika! Ti casta pouzivaji paragrafy v nadpisech
> a citacich. Navic italic a slanted paragraf uplne chybi.
> Ve vetsine kodovani cestiny (IL2, PCL2, Kamenici, CP1250) ma take
> paragraf sve misto. Jediny duvod, proc je v TeXu paragraf matematicky
> znak, vidim v tom, ze se proste do textovych fontu nevesel. Vite nekdo,
> jaky vyznam ma paragraf v matematice? Ci ve fyzice?

Paragraf dostanete (alespon v LaTeXu) pomoci \S. Tak je to definovano v
originalnich cm-fontech (kde je vice podobnych nekompatibilit) a cs-fonty
jsou vytvareny jako konzervativni rozsireni. Jedinou rozumnou zmenou je
prechod na kodovani T1, tj. na ec-fonty, a nebo se smirit s pouzivanim \S.

>                             Hans GINZEL

                              Zdenek Wagner______/

Due to frequent problems with Windows NT Mail Server
I started to use new address: wagner at mbox.cesnet.cz

I will continue reading messages at wagner at icpf.cas.cz
if I ever receive them...