\emtex\texinput!!

Mgr. Libor Dvorak dvorak at ugn.cas.cz
Sun Jul 13 15:38:31 CEST 1997

> Date:          Thu, 3 Jul 1997 13:49:23 +0200
> From:          "Antonin Strejc" <STREJC at VC.CVUT.CZ>
> To:            csTeX at cs.felk.cvut.cz
> Subject:       Re:\emtex\texinput!!

> Patrne pouzivate Olsakovo mnu. Tech systemovych promennych je tam
> opravdu halda a ja take nekdy ztracim prehled, kde konkretne se
> ktera promenna zrovna nastavuje. Proto obcas pouziji v mnu okne pro
> DOSovsky prikaz  `set|more' a pak <F9>, abych zjistil, jaky je
> aktualni stav promennych pri bezicim mnu. Mozna Vam to nekdy pomuze.

   Ano. Presne tak jsem prisel na stopu. Problem byl ovsem v tom, ze
   jsem se dival na systemove promenne hned po startu, pricemz
   inkriminovana zmena promenne TEXINPUT se pochopitelne projevi
   az po prvnim prekladu.

> Treba pak zjistite, ze mate nastavenu verzi metafontu mf186, i kdyz

    Pro rucni generovani je mf186 opravdu implicitne nastaven. Pro
    automaticke generovani je pro zmenu implicitne nastaven mf386. Duvod
    mi neni jasny.

> vas pocitac je 386 nebo lepsi, nebo mate treba mat. koprocesor a
> budete si chtit nastavit verze dvidriveru se sedmickou na konci,

   Ovladace se sedmickou na konci jsem dosud nezaregistroval, dekuji
   za dobry typ.

> ktere ho umeji vyuzit, atd., atd.

   Abych pravdu rekl, za tim atd., atd. si v teto chvili nedovedu nic
   predstavit, i kdyz nad konfiguraci CSTeXu jsem stravil uz spoustu
   casu.

> S pozdravem
> Antonin Strejc

   V souvislosti s konfiguracnimi problemy me napadl jeden "CFG
   pomnik". Kdyz jsem konfiguroval METAPOST, nepodarilo se mi
   rozchodit konfiguraci MP pomoci konfiguracniho souboru. Presneji:
   v README k MP je doporuceno nastavit systemove promenne
   v konf. souboru a pred volanim MP nastavit pouze obsah promenne
   MPCONFIG. To jsem hbite provedl, nicmene moje varianta

   set MPCONFIG=%EMTEXDIR%\mpinputs\mp.cfg

   v globalnim konfiguracnim souboru TEXCFG.BAT a soubor mp.cfg
   (umisteny do vyse uvedeneho adresare) s obsahem

   EMXOPT=-X
   MFINPUTS=.;%EMTEXDIR%\mfinput!!
   MPINPUTS=.;%EMTEXDIR%\mpinputs!!
   MPLIB=%EMTEXDIR%\mplib
   MPTEX=%TEXVER% -mt35000 &csplain
   TEXFONTS=.;%EMTEXDIR%\tfm!!
   MPEDITOR=d:\bp\bin\bp %%s

   vedly po MP <soubor> z MNU-File-DOS pouze k chybovemu hlaseni
   METAPOSTU

   I can't read mp.pool

   (podotykam, ze vse potrebne mam nastaveno v TEXSET.BAT).
   Lamani a ohybani na zaklade doporuceni z dokumentace vedlo
   pouze k neznatelnemu pokroku.

   Kdyz ale na kazdy radek  souboru mp.cfg dopisu   set   a  cele to dam
   do TEXCFG.BAT, funguje to bajecne (skoro :-) ; ke spokojenosti
   chybi uz jenom plna integrace do MNU systemu, o kterou jsem se
   pokusil, ale vzhledem k tomu, ze kolega Olsak (ktereho timto
   zdravim) mezitim vytvoril nekolik dalsich variant konfigurace,
   radeji jsem od takoveho zameru upustil a MP spoustim rucne).
   V teto souvislosti mam jeste dve poznamky:
   - ukazalo se, ze v \emtex\bin a v \emx\bin jsou dve ruzne verze
     extenderu EMX.EXE; MP nakonec fungoval s tou novejsi v EMX\BIN
   - kdyz jsem cerpal moudra z archivu konference, narazil jsem na konfiguraci
     MP od p. Kubena, kde byl radek
        set MPLIB=%EMTEXDIR%\mplib!!
     (nepamatuji si to presne, ale jde o ty dva vykricniky). Takovato vec by podle
     vsech referenci (vcetne me osobni zkusenosti) nemela byt funkcni.

              S pozdravem                         L. Dvorak