problem s makrem \uv

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Wed Jul 2 13:14:36 CEST 1997

Petr Olsak pise:
>Nenapada me reseni, ktere by soucasne splnovalo tyto pozadavky:
>
>1) Nekradlo to implicitni kerny.
>2) Vyrovnalo se to s verbatim konstrukci uvnitr uvozeneho textu.
>
>Protoze mi soukrome z duvodu stabilnosti a zpetne kompatibility pripada
>dulezitejsi zachovat vlastnost 2), s makrem \uv v csplainu jsem zatim nic
>nedelal. Kdo chce, aby mu makro nekradlo implicitni kerny, definuje si
>\def\uv#1{\clqq#1\crqq} a da si pozor na verbatim konstrukce.

Myslim, ze dokonalost (v tomto pripade typograficka cistota) je
dulezitejsi vlastnost nez stabilita. Teprve dokonale veci maji sanci
stat se stabilnimi (napriklad tex.web).

V momente, kdy jsem si nainstalovali TeX s novymi vzory deleni, jsme
se de facto stejne rozloucili se zpetnou kompatibilitou. Chceme-li,
aby se nam stare dokumenty lamaly stejne, musime je prekladat se
starym formatem, ktery je treba archivovat (druhou samozrejmou
podminkou je stabilita tfm souboru od fontu, ktere nejsou preloaded).

Proto mi aspekt stability a zpetne kompatibility makra \uv nepripada
az tak zasadni.

Navrhuji, aby do cs formatu bylo jako defaultni reseni zahrnuto
\def\uv#1{\clqq#1\crqq}, protoze je jednak typograficky cistsi
a jednak odhaduji, ze potreba resit spravne kerningy ma statisticky
vyssi cetnost nez potreba vkladat mezi uvozovky \verb konstrukce.
Tedy druhy pripad povazuji za vice specialni a pokud se vyskytne,
tak ho navrhuji resit jinymi prostredky nez pomoci makra \uv,
protoze to jde velmi snadno.

Plati to samozrejme za predpokladu, ze nikdo neprijde na reseni,
ktere splnuje v ramci makra \uv oba pozadavky.

Hezky letni den
Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938