reseni problemu s makrem \uv

Jiri Osoba osoba at vyvoj.jablotron.cz
Wed Jul 2 09:45:32 CEST 1997

> Toto reseni nekrade implicitni kerny na zacatku (za levou uvozovkou), ale
> krade je na konci (pred pravou uvozovkou). Podobne "polovicate" reseni
> jsem uvedl i ve svem dopise. Takze to neni jeste uplne ono.
>
> Osobne se domnivam, ze spojit vlastnosti 1) a 2) v makru \uv nepujde a
> budeme se muset zamyslet nad jinymi metodami vyznacovani ceskych uvozovek.

Po zkusenostech s mnoha lidmi, kterym obcas zpracovavam TeXem text,
pouzivam, zatim bez jakychkoliv problemu:

`\catcode`\"=\active
\def"{\begingroup\def"{\crqq\endgroup}\clqq}

a lidi (i sebe) nechavam psat "toto je v uvozovkach (ceskych)".

Nejsem si v tuto chvili zcela jist, jak je to s kerningovymi pary.

Jiri Osoba

Ing. Jiri Osoba, Jablotron Ltd., Strelecka 7, CZ  466 01 Jablonec n.N
Phone/Fax: +420-428-23862             mailto:osoba at vyvoj.jablotron.cz