Stop fundamentalismu (was Re: Rovnice znacena (P) v LaTeXu)

Jan Serak xserak at fi.muni.cz
Wed Jul 30 09:18:49 CEST 1997

Panove,

        zacinam mit pocit, ze pokud vse bude pokracovat podobnym smerem
a podobnym tempem, muzeme se dockat prolevani krve podobne jako v jinych
fundamentalismem nasycenych krajich sveta. A proto hlasam:
Fundamentaliste vsech zemi, vyznani, pohlavi, barvy pleti, zajmu a
zamereni, jdete! Vy ostatni, pro ktere neni fundamentalismus programem a
(jedinou) zivotni naplni, nenechte se k podobnym putkam strhnout =>
bdete!

Pane Olsaku,

        velmi mne Vas citovany clanek zklamal. Nikoli proto,
ze vychvaluje plain a zatracuje \LaTeX. Zklamal by mne naprosto stejne,
kdyby jiny clanek (jehoz autorem byste samozrejme nikdy nemohl byt Vy)
podobnym zpusobem vychvaloval \LaTeX{} a zatracoval plain. Zklaman mne
zpusob, jakym byl napsan. Ziskal jsem z nej pocit, ze jste "videl rude",
kdyz jste jej psal. Nebo to mel byt fejeton s tak sarkastickym a tvrdym
humorem? Pokud ano, obavam se, ze jej malokdo takto pochopi.

> Pro ty, kdoz uverili bludu na strane 91 Zpravodaje 1-2 (tech bludu je
> v tom clanku vice), uvadim nasledujici dva radky LaTeXovskeho textu:
>
> {\renewcommand{\theequation}{P}
> \begin{equation} 1+1=2 \end{equation}}
>
> Neni tedy treba konstruovat autorem popisovane krkolomnosti. A jak je
> videt, jde to i bez vyzrazeni primitivu \eqno.

Pratele,

        je fajn vymenovat si rady typu howto. Ale zkuste k nim
pribalovat mene vasne. Prece jen v diskusni skupine tohoto typu nema co
delat, zvlaste jedna-li se o (podle meho nazoru) zabomysi spory typu "je
lepsi v C-cku psat while(neco)... nebo for(;neco;)...". Pokud citite
pretlak a mate pocit, ze uz neudrzite tvorbu adrenalinu na uzde,
domluvte se s temi, kteri maji PODOBNE pocity a OPACNE nazory, kupte si
podle poctu ucastniku kastl, dva ci rovnou becku piva, nekde se
sesednete a intenzivne se hadejte. Klidne po sobe chrlte cary hlasivek,
diky pivu muzete bez obav o nasledky pouzivat i silnejsich slov, a
hlavne, vymyslejte co nejpadnejsi argumenty PRO svuj nazor a
minimalizujte argumenty PROTI nazorum svych oponentu. V CELEM prubehu
hadky vsak mejte na pameti nejzakladnejsi pravidlo: oponentu si musim za
KAZDOU cenu VAZIT!

Ze sve vlastni zkusenosti mohu vrele doporucit tento sport (bohuzel
zatim nema jmeno) at jiz jako skvelou formu dusevni hygieny, tak i
perfektni metodu tribeni vlastnich nazoru na danou problematiku a
zbavovani se cernobileho videni. Podstoupil jsem (zatim) jedno takove
utkani se svymi tremi kamarady. Dva \TeX{}iste se zkusenostmi s Wordem
vs. dva wordiste se zkusenostmi s \TeX{}em. Okolo 21. hodiny nam tekl
adrenalin i z usi, pred 5. ranni jsme si padali kolem krku :-) Utkani
jsme zahajovali kazdy se svoji (jedine spravnou) pravdou s presvedcenim
o patologickem nalezu na dusevnim zdravi oponentu a koncili v podstate
se shodnym nazorem (pokud nekoho zajima, jaky nazor to byl, pak vezte,
ze jej nejlepe vystihuje odstavec "\TeX{} ano ci ne?" v clanku p. Sojky
z posledniho cisla Zpravodaje). A kdo v teto hre vyhrava? Pokud
dojdete v hadce k jakstaks podobnemu stanovisku, vyhravaji vsichni
hraci. Pokud si nafackujete, nakopete a prestanete se znat, zdravit a
vubec bavit, vsichni hraci prohravaji.

Na zaver jeste zopakuji: Stop fundamentalismu mezi \TeX{}isty!
Neprospiva nikomu a skodi jedinemu: \TeX{}u samotnemu. A to prece
nechceme...

                S pozdravem

                        Jan Serak