Rustina jeste jednou

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Tue Jan 21 11:09:11 CET 1997

> Dobry den,
>
>   Diky za rady ohledne rustiny, ale stale mi to nejde. Mam csTeX 95 a TeX
> mi pri prekladu hlasi toto:
>
> LaTeX font warning: Font shape 'IL2/cmcyr/m/n' undefined
> (Font)              using 'IL2/cmr/m/n instead on input line 5
>
> Toto ohlasi uz TeX, ani se nepokousi volat metafont na generovani fontu.
> Proste jako by o tech fontech vubec nevedel a at nastavuju cesty jak
> nastavuju, tak furt se stejnym vysledkem. Co s tim?

To, ze Tex nenajde prislusne ruske fonty znamena, ze ich "nevidi", takze je
zle nastavena cesta k nim, alebo zle definicie vo format file.
No ale ked ich nastavite dobre budete sa stretavat
s inymi problemami. Ked clovek potrebuje par riadkov po rusky, tak to dajak
pozliepa po svojom. No ale ked potrebuje pisat vela a vselicoho (rovnice,
tabulky, zoznamy....), tak by ste mohli pouzit binarny subor vytvoreny rusmi a
najlepsie taky, ktory vie "spolupracovat" s ovladacom obrazovky cez
prekodovaci program. Rusi museli dat (aby sa mohlo pohodlne pisat na
obrazovku) vsetky svoje pismena nad kody 127.

Ja som potreboval vela pisat po rusky tak pred 3-4 rokmi. Vsetko mi fungovalo.
Mohol som miesat anglicky, cesky, slovensky a rusky text v jednom subore.

Binarny subor (tkz. format file) je pre LaTex  (stara 209 a da sa ho
prekladat starym tex.exe pre DOS) a pre 7 bitove fonty. Mam aj s nim
spolupracujuci prekodovaci program a ovladac obrazovky.

V pripade zaujmu by som Vam ich mohol poslat e-mailom
(s fontami by to bolo asi tazke cez e-mail, lebo je ich niekolko MB)

Zdravi
                       Ladislav Bitto
                       Geofyzikalny ustav SAV
                       842 28 Bratislava            e-mail: geoflabi at savba.sk