"Obrazky" a tabulky T602 --> LaTeX ?

Petr Prikryl prikryl at fee.vutbr.cz
Sat Jan 18 02:26:41 CET 1997

Antonin Strejc (STREJC at vc.cvut.cz) wrote:

> [...]
>[...] Vysledkem tohoto snazeni byl
>pascalovsky filtr, ktery prevadel mimo jine t602ove tabulky na
>sekvenci \begin{tabular} ... data ... \end{tabular}.
>Nepodarilo se mi vsak vyresit problem se zarovnavanim ve sloupcich,
>proto jsou vsechny generovany jako c (centrovane). Take kresba tabulky
>musi byt pro rozpoznavaci algoritmus naprosto bezchybna, tj. uzavrena,
>bez nedotahu a pretahu, jinak je zle. Ve spouste pripadu mi tento
>filtr ulehcil praci. Mohu jednotlive poskytnout, ale je to v surove
>verzi, kterou nechci zverejnovat na ftp.

Ja jsem mel skutecne na mysli spis obrazky, nez tabulky. Tak napriklad
v jednom dokumentu mam sejmute textove obrazovky, ve kterych jsou pomoci
rameck udelana okenka... V jinych dokumentech mam zase nakreslene
obdelnicky propojene sipeckama a tak dale.

> [...]
>neni nutne mit font se semigrafikou, patricne semigraficke znaky
>jdou prece nadefinovat jako makra - \hboxy spravnych rozmeru
>obsahujici patricna \hrule a \vrule nebo napriklad jako prostredi
>picture patricnych rozmeru obsahujici \puty prislusnych car.
>Vaznou nevyhodou takovehoto reseni (oproti reseni vyse uvedenemu)
>vsak je, ze veskere texty a cisla v tabulkach musite sazet
>neproporcialnim fontem (\tt), tedy musite ozelet i matematicky mod.
>Vyhodou pak je, ze lze sazet naprosto libovolne semigraficke
>struktury co do tvaru.  >S pozdravem >Antonin Strejc

Z meho pohledu by sazba neproporcionalnim pismem byla idealni, protoze
to tak puvodne skutecne vypadalo. Kdyz to budu chtit vylepsit, nahradim
obrazky typu tabulka skutecnou tabulkou a obrazky ze semigrafickych
znaku skutecnymi obrazky. Pouzit makra na vykreslovani semigrafickych
znaku a napsat nejake konvertovadlo, ktere to prechrousta za me,
to me napadlo taky. Ale rikal jsem si, ze urcite nejsem prvni, kdo
by se o to snazil. Chtel jsem usetrit svuj cas a dat nekomu moznost
sklidit pochvalu :-)

Ale stejne si myslim, ze by to chtelo package + font, abych mohl
napsat treba (na nazvu prostredi samozrejme netrvam):

\begin{pclatin2}
      | schema....                 |
      |                  | MENU  | |
\end{pclatin2}

Priznejte se. Urcite nekdo neco takoveho zkousel ;-)

Petr

--
Petr Prikryl (prikryl at dcse.fee.vutbr.cz)   http://www.fee.vutbr.cz/~prikryl/
TU of Brno, Dept. of Computer Sci. & Engineering;     tel. +42-(0)5-7275 218