"Obrazky" a tabulky T602 --> LaTeX ?

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Tue Jan 14 15:22:50 CET 1997

Petr Prikryl pise:

>Pri prevodu dokumentu z formatu t602 do LaTeX jsem se setkal s problemem,
>jak vysazet obrazky, ktere byly nakresleny pomoci semigrafickych znaku
>(rameckove znaky). V t602 se takove "obrazky" a tabulky kresli pomerne
>jednoduse, ale do LaTeXu se to prevadi dost neprijemne.
>
>Muj dotaz zni: Neexistuje nahodou moznost vysazet tyto "obrazky" primo
>v podobe verbatim? Jinymi slovy - neexistuje neproporcionalni font, ktery
>primo obsahuje znaky obsazene v PC Latin 2?

Kdysi jsem se zabyval prevodem tabulek z t602 do LaTeXu. Chtel jsem
vyuzit prave toho, ze v t602 se nacrtne tabulka velmi jednoduse, coz
muze byt prijemnejsi nez psani spousty ampersandu, multicolumnu, hline
a cline s patricnymi parametry. Vysledkem tohoto snazeni byl
pascalovsky filtr, ktery prevadel mimo jine t602ove tabulky na
sekvenci \begin{tabular} ... data ... \end{tabular}.

Nepodarilo se mi vsak vyresit problem se zarovnavanim ve sloupcich,
proto jsou vsechny generovany jako c (centrovane). Take kresba tabulky
musi byt pro rozpoznavaci algoritmus naprosto bezchybna, tj. uzavrena,
bez nedotahu a pretahu, jinak je zle. Ve spouste pripadu mi tento
filtr ulehcil praci. Mohu jednotlive poskytnout, ale je to v surove
verzi, kterou nechci zverejnovat na ftp.

K otazce fontu:

Pokud by se mel resit prevod na bazi prostredi verbatim, myslim ze
neni nutne mit font se semigrafikou, patricne semigraficke znaky
jdou prece nadefinovat jako makra - \hboxy spravnych rozmeru
obsahujici patricna \hrule a \vrule nebo napriklad jako prostredi
picture patricnych rozmeru obsahujici \puty prislusnych car.
Vaznou nevyhodou takovehoto reseni (oproti reseni vyse uvedenemu)
vsak je, ze veskere texty a cisla v tabulkach musite sazet
neproporcialnim fontem (\tt), tedy musite ozelet i matematicky mod.
Vyhodou pak je, ze lze sazet naprosto libovolne semigraficke
struktury co do tvaru.

S pozdravem
Antonin Strejc

J  Ing. Antonin Strejc    (strejc at vc.cvut.cz)   Phone: +42-2-24352938
L  Czech Technical University in Prague              Computing Centre
L  Czech Republic                            Zikova 4, 166 35 Praha 6