Rozliseni znaku

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Fri Jan 10 10:42:44 CET 1997

On Fri, 10 Jan 1997, Va'clav Studeny' wrote:

> Chtel jsem si udelat pomocny souborek, ktery by mi umopznil sazet texty
> vytvorene v jednom kodovani ve formatu Texu s tabulkou kodovani jineho a to
> tak, ze vsechny spatne znaky s diakritikou jsem udelal \active a pak je
> preefinoval na znaky, ktere by na jejich miste mely byt a pri tom jsem
> narazil na toto:
>
> Dva znaky, v editoru se jevili jako a s ocaskem a e s umlaute tex povazoval
> za jediny.  Nerozlisil je. Kdyz jsem definoval nejak jeden, tak se nastavil
> stejne i druhy.  Je to snad tak, ze TeX nerozlisuje znaky se vsemi ascii kody?

Pravdepodobne pracujete s emTeXem pro DOS a pouzivate tcp tabulky.
V pripade csTeXu mame v techto tabulkach definovanou konverzi ze znaku
ceske a slovenske abecedy podle vstupniho kodovani (napr. Kamenickych)
do kodu ISO-8859-2, se kterym pracuje TeX v pripade CS-fontu.
Znaky, ktere se na vstupnim kodovani nepovazuji za znaky ceske a
slovenske abecedy jsou ponechany beze zmeny. Z toho plyne, ze takto
definovana konverze neni prosta ani na.

Domnivam se, ze to je problem, na ktery jste narazil. Pokud potrebujete
pracovat s plnou siri 256 znaku, pak musite mit tabulku tcp definovanou
tak, aby konverze byla prosta a na. Tj. musite rozhodnout i o ostatnich
(neabecednich znacich) vstupniho kodovani, kam je budete mapovat do
nevyuzitych mist vnitrniho kodovani. Pritom musite dbat na to, aby
zobrazeni zustalo bijektivni.

V pripade unixoveho TeXu (pri pouziti csTeXu a CS-fontu) je konverzni
zobrazeni identicke, takze je bijektivni.

Petr Olsak